رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از ۱۰ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و خدماتی استان در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه دل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: حدود ۱۰ هزار و ۵۴۶ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و خدماتی استان در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ انجام شد.

او افزود: این تعداد بازرسی به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالا‌های اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف به صورت مستمر و روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه و در قالب گشت‌های مشترک با دستگاه‌های ذیربط انجام شد یکهزار و ۲۷۹ مورد تخلف صنفی کشف شد.

تشنه دل ادامه داد: در طرح نظارتی نوروز که از نیمه دوم بهمن ۹۹ آغاز شد تا کنون طی بازرسی‌های انجام شده یکهزار و ۹۷ مورد پرونده تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور، عرضه کالای قاچاق، به ارزش یکهزار و ۵۹۳ میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ثبت شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: طرح نظارتی نوروز تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ادامه دارد و در این طرح بازرسان این سازمان، و اتاق اصناف با همکاری بسیج اصناف، وضعیت بازار کالا و خدمات خصوصا کالا‌های اولویت‌دار را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و شهروندان استان سمنان درصورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.