به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت رولزرویس رسماً ساخت بزرگترین موتور هوایی جهان، را آغاز کرده است که به تعریف مجدد سفر هوایی پایدار برای دهههای آینده کمک خواهد کرد. کار بر روی اولین ماژول در مرکز DemoWorks اختصاصی در دربی، انگلستان در حال انجام است و موتور نمایشگر که دارای قطر فن ۱۴۰ اینچ است، تا پایان سال تکمیل خواهد شد. این موتور مبنایی برای یک خانواده بالقوه جدید از موتورهای UltraFan است که میتوانند هواپیماهای باریک و پهن پیکر را تأمین کنند و در مقایسه با نسل اول موتور Trent بیست و پنج درصد بهبود بهره وری سوخت را به همراه داشته باشند.
این بهبود عملکرد برای دستیابی به پایداری هواپیمایی بسیار مهم است. توربینهای گازی برای سالهای متمادی بستر هواپیمایی طولانی مدت خواهند بود و بهره وری UltraFan به بهبود اقتصاد انتقال صنعت به سوختهای پایدارتر که در کوتاه مدت گرانتر از سوخت جت سنتی هستند، کمک خواهد کرد. اولین آزمایش موتور روی ۱۰۰ درصد سوخت پایدار هواپیمایی انجام میشود. سرمایه گذاری قابل توجهی برای توسعه نمایشگر UltraFan و فناوریهای مرتبط با آن توسط رولزرویس و آژانسهای مختلف تأمین مالی از جمله موسسه فناوری هوافضا و Innovate UK (انگلستان)، LuFo (آلمان) و شرکت مشترک Sky Clean (اتحادیه اروپا) انجام شده است.
دبیر بازرگانی انگلیس، کواسی کوارتنگ، گفت: "پروژه UltraFan نمونه کاملی از نحوه کار ما با صنعت برای ارائه پروازهای سبز و پایدار برای دهههای آینده است. این پروژه با حمایت قابل توجه دولت پشتیبانی میشود، نمایانگر میزان جاه طلبی برای بخش مهم هوافضا در انگلیس است. "شرکتهایی مانند رولزرویس نقش مهمی را ایفا میکنند، زیرا ما از بیماری همه گیر سبزتر میشویم و متعهد میشویم از کل بخش هوافضا پشتیبانی لازم برای نوآوری و رسیدن به ارتفاعات جدید را داشته باشیم. "
نمایشگر UltraFan بخشی از چشم انداز IntelligentEngine Rolls-Royce است - به عنوان مثال هر تیغه فن دارای یک دوقلوی دیجیتال است که دادههای آزمایش واقعی را ذخیره میکند و به مهندسین اجازه میدهد عملکرد درون سرویس را پیش بینی کنند. هنگام آزمایش در تسهیلات جدید ۹۰ میلیارد پوندی Rolls-Royce Testbed ۸۰، میتوان دادهها را از بیش از ۱۰۰۰۰ پارامتر گرفته و کوچکترین ارتعاشات را با سرعت حداکثر ۲۰۰۰۰۰ نمونه در ثانیه تشخیص داد. دادههایی که به ما کمک میکند موتورهای خود را بفهمیم و آنها را بهبود ببخشیم.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/