سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: کرونا چهار شهرستان البرز را از زرد به رنگ نارنجی درآورد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: اکنون افزایش میزان ابتلا به کووید ۱۹ سبب شده تا شهرستان‌های فردیس، چهارباغ، ساوجبلاغ و نظرآباد از رنگ زرد به نارنجی تغییر وضعیت دهند.

بابایی ادامه داد : اکنون فقط ۲ شهرستان طالقان و اشتهارد در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

او افزود: مراجعه بیماران کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته یک هزارو ۱۸ نفر به مراکز بهداشتی و ۶۱۲ نفر به مراکز درمانی البرز بود و در این مدت ۶۵ بستری شدند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به این‌که افرادی که اکنون به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند در روز‌های پایانی اسفند و یا هفته اول سال جدید مبتلا شده‌اند، گفت: هنوز نتایج مسافرت‌هایی که مردم به سایر نقاط کشور داشته‌اند مشخص نیست و احتمالا تا ۲ هفته آینده وضعیت ابتلا به بیماری بیشتر آشکار خواهد شد.

بابایی افزود: این تعداد مراجعات روزانه به مراکز درمانی نشانه اولیه موج جدید در استان است و به مردم توصیه می‌شود، افرادی که به مسافرت رفتند برگردند و کسانی که تا کنون از منزل خارج نشده‌اند نیز در خانه بمانند و در روز ۱۳ فروردین ماه نیز به بیرون از خانه نروند.

او گفت: با توجه به مراجعات بیماران کرونایی تخت‌ها را افزایش داده ایم و اکنون ۴۶۹ بیمار کووید ۱۹ در البرز بستری هستند که طی یک هفته گذشته ۱۰۰ تخت برای این بیماران اختصاص یافت.

انتهای پیام /ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.