رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: سرقت خودرو با افزایش ۱۹ درصدی و سرقت موتورسیکلت با کاهش ۹ درصدی در سال ۹۹ در این استان همراه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ رضا بینقی رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: ۶۰ درصد پرونده‌های مربوط به سرقت موتورسیکلت و ۱۱۷ درصد پرونده‌های مربوط به سرقت موتورسیکلت در استان سمنان با تلاش پلیس منجر به نتیجه و کشف شد.

او ادامه داد: سارقان در سرقت‌های خودرو معمولا به قطعه قطعه کردن و فروش قطعات خودرو اقدام می‌کنند و توصیه می‌شود رانندگان از سالم بودن قفل، بالا بودن شیشه‌های خودرو اطمینان حاصل کنند و حتما از قفل و دزدگیر برای پیشگیری از سرقت استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: افراد هنگام خرید خودرو حتما سوئیچ اصلی و یدک و هر دو ریموت دزدگیر را از فروشنده تحویل بگیرند و در صورت امکان حتما در برنامه دزدگیر با مراجعه به متخصص فن تغییر ایجاد کنند.

او اضافه کرد: مالکان خودرو برای پیشگیری از سرقت دقت داشته باشند تا اشیاء درون خودرو در معرض دید نباشد و در هنگام پارک خودرو تلاش کنند خودرو پی خود را در زیر روشنایی و در پارکینگ عمومی و محلی امن پارک کنند.

بینقی بیان کرد: سال ۱۳۹۹ سرقت‌های خرد مانند سرقت داخل خودرو و قطعات خودرو مانند لاستیک یدک در استان سمنان کمی افزایش داشت و لازمه پیشگیری از سرقت‌ها هوشیاری و توجه به توصیه‌های پلیس است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
درود بر هم وطن هایم
پراید نوک مدادی با پلاک 36ص738.47 سرقت شده یابنده 10/000/000تومان شبرینی نوش جان نشون.