معاون وزیر خارجه روسیه در جلسه مجازی شورای امنیت تاکید کرد که وخامت اوضاع انسانی فقط در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه مشاهده می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، سرگئی ورشنین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در جلسه مجازی شورای امنیت برای بررسی اوضاع انسانی در سوریه تاکید کرد که وخامت اوضاع انسانی در سوریه فقط در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه و تحت نفوذ اشغالگران تروریست مشاهده می‌شود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: این مسخره است که وخامت جدی وضعیت معیشتی مردم سوریه تنها از سال گذشته و پس از کاهش قابل توجهی سطح خشونت‌ها، پیگیری می‌شود.


بیشتر بخوانید:


سرگئی ورشنین ادامه داد: همچنین جالب توجه است که شدیدترین وضعیت در مناطقی گزارش می‌شود که تحت کنترل دولت دمشق نیست و شامل شمال غربی، شمال و شمال شرقی سوریه است که مسئولیت آن برعهده کشور‌های اشغالگر و مقامات محلی است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطقی که تحت حاکمیت دولت قانونی سوریه قرار دارند با تبعیض انجام می‌شود.

به گفته این مقام روس: آمریکا و کشور‌های اروپایی پیامد‌های تحریم‌های خود علیه دمشق بر اوضاع بشردوستانه سوریه را نادیده می‌گیرند.

وی همچنین افزود: کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غیرنظامی ادلب نمی‌رسد، بلکه در دست تروریست‌ها تمام می‌شود.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که آمریکا خواهان ورود کمک‌های انسانی به سوریه است راه‌حل بحران سوریه را راه‌حل سیاسی عنوان کرد.

وزیر خارجه آمریکا در حالی این ادعاها را مطرح کرده است که این کشور از طرفی با اشغالگری در سوریه نفت این کشور را سرقت می‌کند و مانع از حصول توافق سیاسی برای حل بحران شده و از طرفی دیگر با وضع تحریم علیه سوریه برای اقتصاد این کشور مشکل آفرینی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار