تیم ملی فوتبال ایران فردا در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می‌کند، دهم فروردین به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه می‌رود.

تیم ملی فوتبال ایران و سوریه تاکنون ۲۷ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حاصل این بازی ها، ۱۵ پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای سوریه و ۱۱ تساوی بوده است. در این بازی‌ها جمعاً ۵۸ گل به ثمر رسیده‌اند که سهم ایران ۴۳ گل و سهم سوریه ۱۵ گل است.

اولین بازی بین تیم ملی فوتبال ایران و سوریه در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۲ در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ برگزار شد که با برد یک بر صفر تیم ملی کشورمان به پایان رسید. بهترین برد تیم ملی فوتبال ایران برابر سوریه کسب نتیجه ۷ بر یک بوده که در رقابت‌های فوتبال غرب آسیا در سال ۲۰۰۴ به دست آمده ‌است.

۴۷ سال از آخرین برد تیم ملی سوریه برابر ایران می‌گذرد.

بهترین و تنها برد تیم ملی سوریه برابر ایران کسب نتیجه یک بر صفر بوده که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ حاصل شده ‌است.

۲۶ بازیکن ایرانی با پیراهن تیم ملی ایران موفق به زدن گل به سوریه شده‌اند که جواد نکونام و علی دایی با زدن ۴ گل بهترین گلزنان ایران در تاریخ جدال هایش با سوریه هستند.

برای تیم ملی فوتبال سوریه نیز ۱۳ بازیکن مختلف برابر ایران گلزنی کرده‌اند که رِجا نافی، اَنَس ساری و ماهر سعید با ۲ گل بهترین گلزنان سوریه مقابل ایران هستند.

آخرین تقابل ۲ تیم به شانزدهم خرداد ۱۳۹۸ بر می‌گردد که تیم فوتبال ایران با ۵ گل سوریه را شکست داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ایشالا که امروزم بتونیم کاری کنیم هرچیم که بازی دوستانست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اره خودم شاهد بازی ایران سوریه بودم یادش بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا با تیم جنگ زده بازی می کنیم. با قویاشون مثل قطر و امارات و عربستان ومصر و... بازی کنیم تا بتونیم بهتر ارزیابی کنیم تیم رو.
آخرین اخبار