معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: اولین پروژه بزرگ زیست محیطی لندفیل مهندسی و بهداشتی دفن پسماند کشور، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: روزانه حدود ۲ هزار تن پسماند در مشهد تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد آن مواد آلی است و بخشی از آن تبدیل به شیرابه می‌شود که با دفن غیربهداشتی پسماند، شیرابه به آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند و منجر به آسیب‌رساندن به محیط‌زیست می‌گردد.

او افزود: از این رو با هدف توسعه و بهسازی محل دفن پسماندهای کلانشهر مشهد، با تشکیل کمیته تخصصی با همکاری متخصصان و مشاوران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کارشناسان و متخصصین دانشگاهی و همکاری موسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) احداث بزرگترین لندفیل مهندسی بهداشتی دفن پسماند کشور از سال ۹۸ در مشهد و در کیلومتر ۳۵ جاده میامی آغاز شد که اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: این پروژه در مساحتی بالغ بر ۲۹ هکتار در حال اجرا است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در اردیبهشت ماه امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.