رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: در تلاش هستیم شهرستان آباده را به قطب صنعتی در زمینه تولید کاشی و سرامیک در کشور برسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کلنگ کارخانه کاشی هخامنش با سرمایه گذاری آقای دهقان با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان آباده به زمین خورد.

حمیدرضا ایزدی در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح تولیدی با تاکید بر اشتغالزایی و افزایش تولید بیان کرد: این طرح زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم می‌آورد و سالیانه ۱۸ میلیون متر مربع ظرفیت تولید خواهد داشت.

او با بیان این که طرح تولیدی" اسلب سرامیکی هخامنش" با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال آغاز به کار می‌کند، ا دامه داد: این طرح تولیدی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع اجرا می‌شود و محصولات کاربردی آن جهت مصارف عمومی (ساختمان سازی و ...) است.

رییس سازمان صمت فارس گفت: عملیات اجرایی این طرح تولیدی امسال آغاز و در سال ۱۴۰۲ راه اندازی می‌شود.

ایزدی اضافه کرد: پارسال با حمایت‌های سازمان صمت بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری و افتتاح شده و امسال نیز بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی افتتاح خواهد شد.

او با اشاره به این که شهرستان آباده قطب صنعتی جنوب کشور در زمینه تولید کاشی و سرامیک است، اظهار داشت: این شهرستان در میان استان‌های همجوار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و دارای قابلیت‌های بالاتری در سطح کشور است.

رییس صمت فارس به این که چهار طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال در شهرستان آباه حال اجراست، افزود: در شهرستان آباده چندین طرح اکتشافی توسط سازمان ایمیدرو شناسایی و هم اکنون در حال پایش است چرا که شهرستان آباده علاوه بر دارایی خاک‌های نسوز قابلیت تولید مواد معدنی و فراوری آن را دارد.

او با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان صمت فارس در جهت تامین منابع مالی واحد‌های تولیدی گفت: حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی در راستای جهش تولید مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده است.

رییس صمت فارس با تاکید بر این که این سازمان به بخش صنعت نگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با توجه به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

شهرستان" آباده" در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار