مدیر کل محیط زیست استان قزوین از ثبت ۴۴ مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و تیر اندازی با شکار ممنوع این استان خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهران شنتیائی مدیر کل محیط زیست استان با بیان اینکه مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و تیر اندازی با شکار ممنوع این استان به ثبت رسیده است، گفت: بیشتر این آتش سوزی‌ها به دلیل سهل انگاری مراجعه کنندگان طبیعت بوده که این مهم نیازمند توجه بیشتر علاقه‌مندان به طبیعت در موضوع آتش سوزی است.

وی افزود: مدت این آتش سوزی‌ها از نیم ساعت تا ۳۰ ساعت بوده است و سعی شده با تمام توان در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی مهار شود.

این مسوول گفت: مهار آتش سوزی باهمکاری یگان حفاظت منطقه، منابع طبیعی و مردم محلی انجام شده که قابل تقدیر و تشکر است و نشان دهنده توجه مردم نسبت به حفاظت از محیط زیست است.

شنتیائی اضافه کرد: علاوه بر مناطق حفاظت شده و شکار با تیر اندازی ممنوع این آتش سوزی‌ها در مناطق آزاد و جنگل‌های مختلف هم صورت گرفته که در تمامی موارد یگان حفاظت با هماهنگی منابع طبیعی وارد عمل شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: از مردم طبیعت دوست و علاقمند به محیط زیست استان قزوین تقاضا داریم که نکات ایمنی را در طبیعیت رعایت کرده تا بدین وسیله دیگر شاهد آتش سوزی در مناطق مورد نظر نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.