جامعه بسکتبال استان همدان در سال‌های اخیر دیگر آن آوازه روز‌های خوش خود را ندارد و چشم انتظار حامیان مالی است تا پتانسیل عظیم استان در این حوزه فراموش نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دلسوزان و ورزش دوستان همدانی به یاد دارند بسکتبال همدان چه اقتداری در گذشته داشته و میراثی که در سال‌های جاری از آن دوران باقی مانده در شأن اهالی بسکتبال نبوده و بسیاری از آن‌ها را دلسرد کرده است. روز‌هایی که تیم بسکتبال پگاه همدان در کشور قدرت نمایی میکرد و با حضور دو بازیکن مطرح آمریکایی در تیمش از بهترین شرایط ممکن برخوردار بود.

در ورزش استان و حتی کشور به وفور شنیده می شود؛ عدم تمایل حامیان مالی به حضور در ورزش و نبود اسپانسر!

پرویز ریحانی که سال‌ها است سکان دار هیئت بسکتبال استان همدان است و ریاست این هیئت را برعهده دارد با تأکید بر این موضوع و اشاره به هزینه‌های بالا تیم داری می گوید: رشته بسکتبال همانند دیگر رشته‌های ورزشی نیازمند صرف هزینه است و تا زمانی که بودجه‌ها به صورت محدود و دولتی باشد نمی توانیم انتظار سیر تحولی آن چنانی در بسکتبال استان داشته باشیم و می بایست به دنبال این موضوع باشیم که تیم‌های تحت نظر ما با اسپانسر‌های ورزشی پیشروی کنند.

او افزود: در گذشته صحبت‌هایی با کارخانجات و شرکت‌هایی که توانایی مالی بالایی دارند صورت گرفته است، اما آن‌ها دیگر تمایل به حضور در بسکتبال نداشته اند و این موضوع خود جای سوال دارد و آنچنان نسبت به دلایل آن واقف نشده ایم و متعجبیم، اما امیدوار به حل این مشکل از سوی مسئولین ارشد استانی هستیم تا فرآیند این موضوعات برای هیئت و زیرمجموعه‌های آن آسوده‌تر باشد. همانطور که به مسائل پاس همدان توجه می شود یا اتفاقات ورزشی دیگری که در استان رخ می دهد،‌ ای کاش این امکان فراهم بود که پاس همدان در مسائل تیم داری در دیگر رشته‌های ورزشی هم ورود کند گرچه آن‌ها نیز مشکلات مالی خود را دارند.

رئیس هیئت بسکتبال استان همدان در ادامه به عملکرد و دستاورد‌های هیئت بسکتبال در سالی که گذشت اشاره داشت و گفت: با وجود مسائل کرونا که مانع از انجام بسیاری از امورات ما شد؛ در بحث استعدادیابی و توجه، توانستیم با تیم‌های بسکتبال استان عملکرد قابل قبولی در لیگ‌های کشور ارائه دهیم و چهار تیم بزرگسالان را با هر شیوه ایی که امکان پذیر بود در مسابقات حاضر کردیم و با انجام تست‌های کرونا پیش از بازی، شرایط مناسب را برای بازیکنان خود در بخش آقایان و بانوان فراهم کردیم.

پرویز ریحانی در رابطه با مسئله استعدادیابی و توجه بیش از پیش به آکادمی بسکتبال و قابلیت‌های استان اظهار کرد: انشالله اقداماتی صورت خواهد گرفت گرچه ما توان خود را در این امر بکار برده اییم و هرساله کلاس‌های بسکتبال در تابستان را برگزار میکنیم و تلاش خواهیم کرد توجه بیشتری به این موضوع شود و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، حمید سیفی هم به این موضوع اشاره داشتند که در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تأکید بر توجه و حمایت متوازن از هیئت‌های ورزشی گفت: تلاش ما بر این است با توجه به بودجه محدودی که در اختیار داریم بیش از پنجاه هیئت ورزشی و کمیته‌های زیر مجموعه آن را با عدالت و انصاف و به دور از تبعیض تا جایی که ممکن است حمایت کنیم .

او افزود: هیئت‌های ورزشی ما باید تلاش کنند که خود به دنبال توسعه و مباحث بازاریابی و مارکتینگ باشند که اداره کل ورزش و جوانان برنامه ایی برای آشنایی عوامل زیرمجموعه اداره با این موضوعات تدارک دیده است و امیدواریم آموزش‌هایی که قرار است صورت گیرد برای هیئت‌های ورزشی ما مثمرثمر باشد و ما مشکل مالی آنچنانی در هیئت‌های ورزشی مختلف خود بالاخص رشته بسکتبال نداشته باشیم .

سیفی ادامه داد: گر چه در شرایط گوناگون ورزش استان به صورت جدی ورود کرده ایم و به اصطلاح امورات را با مدیریت بحران گذرانده ایم با وجود این که بسیاری از این مسائل از دستور کار ما خارج است و جا دارد از زحمات این عزیزان تشکر کنیم و انشاالله در سال جدید اوضاع و احوال بهتری از بسکتبال شاهد باشیم و برنامه‌های متنوعی برای آن باشد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.