سرپرست اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری از ۱۰ مورد امدادرسانی هوایی در مناطق سخت‌گذر طی سال گذشته توسط کارشناسان اورژانس در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد حیدری سرپرست اورژانس ۱۱۵ و رییس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ۱۰ مورد امدادرسانی هوایی در مناطق سخت‌گذر استان انجام شد.

او افزود: همچنین طی سال گذشته ۳۶ هزار ماموریت شامل ۶ هزار و ۳۲۰ ماموریت در  تصادفات و ۴ هزار و ۱۱۲ ماموریت در خصوص حوادث غیرترافیکی انجام شد.

حیدری اضافه کرد: در این مدت ۲۵ هزار و ۵۶۸ بیمار توسط کارشناسان اورژانس به بیمارستان و مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

حیدری تعداد آمار غرق‌شدگان در رودخانه و همچنین چاه‌ها و حوضچه‌های کشاورزی استان را ۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۱۸۷ نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به بیمارستان منتقل شدند.


بیشتر بخوانید


حیدری از امدادرسانی به ۲ هزار و ۵۵۰ بیمار قلبی و یک‌هزار و ۷۵۰ بیمار تنفسی در این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳۱ بیمار قلبی و ریوی با موفقیت احیا شدند.

او تعداد کل تماس برقرار شده با اورژانس استان را ۱۸۱ هزار تماس عنوان کرد و افزود: ۲۶ هزار و ۵۰۰ تماس از این تعداد مزاحمت تلفنی بود.

حیدری به فعال شدن پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال اشاره کرد، افزود: میانگین زمان حضور اورژانس در محل حادثه در پایگاه‌های شهری پنج دقیقه و در پایگاه‌های جاده‌ای استان ۹ دقیقه است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار