پس از یک هفته سرگردانی مردم خراسان جنوبی برای خرید مرغ و تشکیل صف‌های طولانی، گزارش‌ها نشان دهنده تأمین چند برابری مرغ و عرضه بدون محدودیت آن در بازار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سه روز اول فروردین از توزیع مرغ خبری نبود، وقتی هم مرغ گرم به دست فروشنده‌ها رسید، گفتند: عرضه بیش از سه مرغ ممنوع!

در همان زمان زمزمه‌هایی مبنی بر خروج بدون مجوز مرغ از استان به گوش می‌رسید، سود جویان و دلالانی که در شروع سال هم به مردم رحم نکردند و به دور از چشم ناظران، مرغ گرم را از استان خارج می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی در گزارش‌های میدانی دوم و ششم فروردین امسال، این گلایه مردمی را به گوش مسئولان نظارتی رساند و آن‌ها هم وعده برخورد با متخلفان و تأمین مرغ را دادند.

بررسی وضعیت بازار مرغ و کمبود آن در استان، حتی پای عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی را هم به مراکز عرضه باز کرد.

او در این بازدید در جریان روند توزیع مرغ قرار گرفت و به مردم این اطمینان را داد که نگران کمبود مرغ نباشند، تا نیاز استان تأمین نشود از خروج مرغ به خارج استان خبری نیست.

یکی از فروشندگان مرغ هم به خبرنگار ما گفت: روز‌های ابتدایی فروردین مرغی برای عرضه نداشتیم، اما از دیروز توزیع آن آغاز شده و از صف‌های طولانی دیگر خبری نیست.


بیشتر بخوانید


فروشنده دیگری که در حال چیدن مرغ پشت ویترین است هم می‌گوید: تا دیروز محدودیت عرضه مرغ گرم وجود داشت و بیش از سه مرغ به مصرف کننده داده نمی‌شد، اما الان مردم به هر میزان مرغ بخواهند، موجود است.

فروش مرغ بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان ممنوع!

جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اعلام این خبر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مرغ گرم تا سه برابر نیاز مردم در حالت عادی تأمین شده و در حال توزیع و عرضه در مراکز فروش است.

او افزود: مرغ گرم در عمده فروشی‌ها به قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۲۳۰ تومان و در خرده فروشی‌ها هم با کیلویی هزار و ۲۰۰ تومان سود به قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

جرجانی تصریح کرد: فروش مرغ بالاتر از قیمت‌های مصوب ممنوع است و مردم در صورت مشاهده می‌توانند تخلفات را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

در پی تشدید نظارت‌ها بر بازار مرغ، در روز‌های گذشته ۲۹ متخلف در حوزه تولید و عرضه مرغ گوشتی در خراسان جنوبی شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این متخلفان ۴۲۹ تن مرغ زنده را بدون مجوز و خارج از شبکه توزیع کردند که برای آن‌ها پرونده تخلف ۶۰ میلیارد ریالی تشکیل شد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
وقتی نظارت نباشه نتیجش میشه این که مرغا رو شبانه و بدون مجوز با سواری و کامیون از استان خارج می کنن...خدا کنه نظارتها ادامه دار باشه و با متخلفان برخورد جدی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
خدا کنه مردم دوباره هیجانی خرید نکنن تا مرغ دوباره دچار کمبود نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
خداروشکر بالاخره مرغم رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
این داستان مرغ کی میخواد تموم شه معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
ملتو تو این کرونا اسیر کردن!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
چ عجب بالاخره ی کاری انجام دادن
آخرین اخبار