سواحل پارک ملی دریایی نایبند نفس تازه کرد

سواحل پارک ملی دریایی نایبند در عسلویه پاکسازی و ۴۰ تن زباله جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس تفاهم‌نامه بین این اداره کل و پتروشیمی جم، پاکسازی سواحل پارک ملی دریایی نایبند از آبان تا اسفند ۱۳۹۹ به صورت دوره‌ای انجام گرفته است.

فرهاد قلی نژاد افزود: طرح پاکسازی سواحل پارک ملی دریایی نایبند از سال ۹۸ تاکنون درحال اجرا است و در سال ۱۴۰۰ حوزه فعالیت به سواحل پارک ملی دریایی دیر-نخیلو نیز گسترش یافته که کمک بسیار شایانی در سیمای زیباشناختی سواحل داشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه نیز عنوان کرد: پاکسازی‌ سواحل پارک ملی دریایی نایبند در چهار منطقه صورت گرفت؛ از ابتدای جنگل حرا تا روستای هاله به طول تقریبی هشت و نیم کیلومتر به مدت ۲۳ روز، منطقه‌ای به طول تقریبی سه کیلومتر و عرض ابتدای جنگل حرا تا ساحل در سه روز، منطقه‌ای به طول ۱۳ کیلومتر از روستای هاله تا بعد از دماغه صخره‌ای نایبند به مدت یازده روز و محوطه اطراف انجیر معابد به مساحت ۵۰ هکتار در ۵ روز.


بیشتر بخوانید


مصطفی موذنی افزود: تاکنون ۴۰ تن پسماند عادی از این مناطق جمع آوری شده که بخشی از پسماند‌ها نتیجه فعالیت گردشگری و مقداری نیز از دریا (شناور‌ها و جریانات دریایی از سواحل دیگر) نشات می‌گیرد.

او ادامه داد: بخش اعظم پسماند‌های جمع آوری شده پلاستیک و بخش دیگر ادوات صیادی است. همه پسماند‌ها پس از جمع آوری تحویل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می‌شود که به لندفیل کنگان انتقال یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه بیان کرد: تاکنون سه تابلو با مضامین محیط زیستی و ۲۴ سطل زباله چوبی در سواحل پارک ملی دریایی نایبند نصب شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.