سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکایی‌ها به‌دنبال شکست اتحاد، امنیت، ثبات و مهار رشد چین و همچنین شکاف میان چین و جهان اسلام هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در صفحه کاربری خود در توییتر با اشاره به تلاش واشنگتن مبنی‌بر ایجاد شکاف میان این کشور و جهان اسلام، نوشت: «برای بسیاری از مردم مسلمان، آمریکا کشوری امن برای زندگی نیست.»

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: «آمریکایی‌ها به‌دنبال شکست اتحاد، امنیت، ثبات و مهار رشد چین و همچنین به‌دنبال شکاف میان ما و جهان اسلام هستند تا توجه‌ها را از تبعیض‌ها و آزارشان علیه مسلمانان منحرف کنند.»

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن باید از موضع قدرت علیه چین اقدام کند و برای مقابله با پکن نیازمند راهبردی فراگیر است، و مدعی شد آمریکا قصد دارد روابط خود را از موضع قدرت با چین ایجاد کند.


بیشتر بخوانید:


هوا چونینگ با اشاره به تبعیض‌ها و آزار مسلمانان در آمریکا و بسیاری از کشور‌های اروپایی در پیامی نوشت: «واضح است برخی در آمریکا و اروپا واقعا اهمیتی برای مسلمانان قائل نیستند. آن‌ها پس از حوادث ۱۱ سپتامبر، به بسیاری از کشور‌های مسلمان حمله کردند و به نام مقابله با تروریسم، صد‌ها مسلمان کشتند و میلیون‌ها نفر را آواره کردند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اعلام این‌که غیر از اویغور‌ها، ۵۶ قوم دیگر در چین زندگی می‌کنند، علاقه‌مندی آمریکا و کشور‌های اروپایی به این اقلیت قومی در منطقه سین‌کیانگ را جالب دانست.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان اعلام کرد که واشنگتن، اتحادیه اروپا و انگلیس در اعمال فشار به چین به دلیل ادعایی نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ متحد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
چینی ها فهمیدن ودولت مانفهمید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
وای جی سی میشه یه متن در باره ایغور ها بنویسید که کی هستن و چرا چینیا باهاشون مشکل دارن؟
آخرین اخبار