مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت:رهاسازی ۱۰ میلیون مترمکعب از آب سد قلعه‌چای عجب‌شیر به دریاچه ارومیه از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یوسف غفارزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت:طرح رهاسازی آب سد‌های استان به منظور تامین آب و احیای دریاچه ارومیه اجرا می‌شود و رهاسازی آب سد قلعه‌چای از امروز تا یک ماه ادامه می‌یابد.

او با بیان اینکه ۸۸ درصد مخزن آب سد قلعه‌چای پر شده است افزود:میزان کل ذخیره آب سد قلعه‌چای عجب‌شیر ۴۰ میلیون مترمکعب است که ۳۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.

او هدف از رهاسازی آب سد قلعه‌چای را کمک به احیای دریاچه ارومیه و همچنین مدیریت گنجایش آب برای مهار سیلاب‌های احتمالی در ماه‌های پیش‌رو عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با این اقدام مناطق پائین دست سد قلعه‌چای تحت تاثیر قرار می‌گیرد و از عموم مردم و ساکنان محلی می‌خواهیم ،نکات ایمنی را در نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها به ویژه در زمان پرآبی آن رعایت کنند.

غفارزاده با بیان اینکه مسیر رودخانه کاملا لایروبی شده و به راحتی آب به دریاچه ارومیه خواهد رسید اظهار کرد:دبی رهاسازی هفت مترمکعب در ثانیه است و با هدف کاهش ۴۰ درصدی آب کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه امسال نیز رویکرد سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه ادامه می‌یابد.

سد قلعه‌چای که در ۲۲ کیلومتری عجب‌شیر واقع است در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید و آب ۷ هزار هکتار از باغ‌ها و اراضی کشاورزی این شهرستان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار