بنا به درخواست بازاریان، طرح پیاده راه‌سازی خیابان امام‌خمینی سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان از آغاز عملیات عمرانی پیاده راه سازی محور تاریخی امام سمنان خبر داد و گفت: تعویض لوله‌های آب، و کشیدن خط اصلی فاضلاب شهری در این محدوده انجام شده و زیرساخت‌های مخابرات، برق و مسیر هدایت آب‌های سطحی در دست اقدام است.

او با اشاره به اینکه این طرح به صورت سه ماهه و آزمایشی انجام می‌شود گفت: طبق توافقات انجام شده با میراث فرهنگی در تلاشیم تا به رونق گردشگری و افزایش ساعات فعالیت واحد‌های تجاری منجر شود.

شهردار سمنان ازاختصاص پارکینگ‌های متعدد برای رفع مشکل تردد خودرو‌ها در این محور خبر داد و گفت: یک پارکینگ در شمال بوستان ملت در ابتدای خیابان امام، یک پارکینگ روبروی مسجد جامع و پارکینگ دیگر در چاپارخانه در شمال چهار راه مازندارن برای پارک خوردو‌های شهروندان و خرید امن در این محور تاریخی تدارک دیده شده است.

رییس میراث فرهنگی شهرستان سمنان هم ابراز امیدواری کرد با پیاده راه شدن خیابان امام این محور به مرکز تفرج و تفریح تبدیل شده و نقش موثری در رونق اقتصادی و گردشگری داشته باشد.

خیابان امام خمینی سمنان ۵۵۰ متر است و در مسیر پیاده راه سازی‌های موفقی مثل ۱۵ خرداد تهران، نقش جهان اصفهان، امام خمینی قم، تربیت تبریز و شهرداری رشت قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.