سیلاوی گفت: جامعه به یک بازنگری در روابط اجتماعی نیاز دارد و باید زندگی با خطر ویروس کرونا نهادینه شود.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جلسه قرارگاه هماهنگی مبارزه با کرونا ویروس در شهرستان و حل مشکلات اجتماعی با مشارکت معتمدین و سران عشایر در فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد.

او با بیان اینکه جامعه به یک بازنگری در روابط اجتماعی نیاز دارد، افزود: باید تطبیق زندگی خود با وجود خطر ویروس کرونا بین مردم نهادینه کنیم.

سیلاوی با تقدیر از مشارکت همه اقشار و اهالی شهرستان در مبارزه علیه ویروس کرونا اظهار داشت: معتمدین و سران عشایر می‌توانند در این مبارزه نقش تاثیر گذاری داشته باشند، چراکه مهمترین عامل انتشار ویروس با توجه به آمار استحصالی از مرکز بهداشت برگزاری فاتحه خوانی‌ها و عروسی‌ها است.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به اینکه اقدامات قانونی و جدی درخصوص اشخاصی که اقدام به برگزاری مراسم عروسی و فاتحه می‌کنند اعمال شده و چندین نفر در شهرستان به دادگستری معرفی شده اند، بیان کرد:ادامه این روش خلاف میل باطنی ما است و معتقدیم که باید دست در دست هم و به صورت مشارکتی این ویروس را مهار کنیم، البته از خانواده‌هایی که به منظور جلوگیری از انتشار کووید-۱۹ مراسم مدنظر خود را تعطیل کردند تشکر می‌کنیم.

تیراندازی‌ها نظم عمومی را مختل می‌کنند

او در ادامه تیراندازی در مراسم عزا و شادی را حرکتی ناشایست دانست و ادامه داد: این اقدام باعث بر هم خوردن نظم عمومی می‌شود، به همین دلیل از بزرگان و معتمدین خواهشمندیم با فرهنگ سازی و محکوم کردن این حرکات با شورای تامین همکاری کنند، چراکه تیر اندازی باعث ضرر و زیان مالی، روحی، روانی و ناامنی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام شرفی امام جمعه سوسنگرد شیوخ و معتمدین جامعه را کانون آرامش بخش و عناصر مهم فرهنگ سازی جامعه معرفی کرد و گفت: بحمد الله و با همت همین بزرگان تا کنون توانستیم خیلی از مشکلات جامعه حل کنیم و در این خصوص نیز می‌توانیم با استفاده از فرهنگ صحیح اهل بیت (ع) و ظرفیت بالای معتمدین، بیماری کرونا را کنترل و مشکلات دیگر جامعه را حل نماییم.

او تیر اندازی در مراسم را از منکرات دانست و اظهار کرد: این اقدام ناشایست، چون باعث رعب و وحشت اهالی می‌شود، البته شیوخ و معتمدین در خصوص برطرف شدن این خصلت ناپسند می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند.

سرگرد مهدی طرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دشت آزادگان نیز با ارائه گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته با همکاری بسیجیان در قرارگاه شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا ویروس و سرکشی روزانه به مناطق و شناسایی و بیماریابی بیان داشت: ما در کنار کادر پزشکی اقدامات خود را انجام خواهیم داد.

او در خصوص حل مشکل تیراندازی در مراسم و فاتحه خوانی‌ها تصریح کرد: پیشنهادات خوبی از سوی شیوخ و معتمدین در این جلسه داده شد که امیدواریم با مشارکت آن‌ها این مشکل را در شهرستان مرتفع کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.