نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مساجد چشمه‌های جوشان تربیت نیروی انسانی هستند و باید کارآمدی مساجد را ارتقاء داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در جلسه هیئت امنای امور مساجد قزوین گفت: مسجد امر مهمی است که همه باید برای پویایی و رونق بیش از پیش آن قدم برداریم چرا که مشکلات بسیاری از محلات و جامعه تنها با جغرافیای مساجد و فعالیت ائمه جماعات برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه با محدودسازی و پایلوت کردن برخی مساجد برای اجرای طرح‌ها می‌توان اقدامات سازنده‌ای داشت، ادامه داد: شناسایی مساجد شاخص و واگذاری کار‌ها به آن‌ها در زمان محدود به خروجی دادن کار‌ها کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) در مکه، مسجدالحرام و در مدینه نیز مسجدالنبی را راه‌اندازی کردند و هدف ایشان تنها اقامه نماز‌های روزانه نبود و در آن مکان فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: اهمیت مسجدسازی در آن دوران به میزانی بود که منافقان هم به سرعت اقدام به ساخت مسجد ضرار کردند، یعنی متوجه شدند که برای دستیابی به اهداف شوم خود باید دست به ساخت و ساز در حوزه مسجد بزنند.

به گفته امام جمعه قزوین، مساجد چشمه‌های جوشان تربیت نیروی انسانی هستند، یعنی برای تقویت نماز جمعه باید نیروی انسانی را در آن تقویت کنیم تا از آنجا این نیرو‌های مسجدی به سمت نماز جمعه حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مساجد اگر به محلی برای جوشش نیروی انسانی برای نماز جمعه تبدیل شوند همین نیرو‌ها به جوانانی برای مدیریت‌ها در ادارات و نهاد‌های جامعه تبدیل می‌شوند، افزود: کشور نیازمند معلم، مدیرکل، استاندار و نماینده مجلس است که اگر این مدیران از مساجد بپاخیزند ما دچار مشکلات فراوان نمی‌شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: هر شخصی تربیت شده مسجد باشد اسلام ساز، انسان ساز و کشور ساز می‌شود، امثال شهیدان رجایی، سلیمانی و شهدای دیگر اگر توانستند در کشور قدم‌های سازنده بردارند به دلیل این بود که از مسجد رشد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.