در جلسه ویژه بررسی طرح‌های حوزه راه و شهرسازی مرکز کشور باحضور وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد شبکه قطار حومه‌ای اصفهان بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و مطالعات انجام شده تأکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا صلواتی، با اشاره به جلسه پیگیری پروژه‌های عمرانی مرکز کشور با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌های صورت گرفته در این جلسه، اظهار داشت: خوشبختانه جلسه خوبی برگزار شد که در آن موضوعات و پروژه‌های مهمی مورد پیگیری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به پروژه شبکه قطار‌های حومه‌ای استان اصفهان، آزادراه اصفهان- شیراز و ... اشاره کرد.

او با اشاره به پروژه شبکه قطار‌های حومه‌ای استان اصفهان افزود: شبکه قطار‌های حومه‌ای استان اصفهان از جمله پروژه‌های مهم استان و کشور به شمار می‌رود که شامل ۵ خط می‌شود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان تصریح کرد: این ۵ خط شامل قطار حومه‌ای اصفهان- بهارستان، اصفهان-شاهین‌شهر، اصفهان- نجف‌آباد، اصفهان- فولاد شهر- زرین‌شهر و اصفهان- مجلسی بوده که در حال حاضر در فاز مطالعاتی قرار دارد.

او با بیان برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ورود هرچه سریع‌تر این خطوط به فاز اجرایی گفت: قرار است مطالعات و مسیر پیشنهادی این پروژه در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شود و پس از آن، روی فاز اجرا قرار گیرد.

صلواتی ادامه داد: این پروژه‌ها از جمله مهم‌ترین برنامه‌های استان به سبب توسعه متوازن امکانات به شمار می‌رود و برنامه‌ریزی و تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع و کارخانجات استان اصفهان زمینه اجرای این پروژه را فراهم کنیم.

او افزود: پیش از این سهم ذینفعان مختلف پروژه مشخص شده و صنایعی همچون ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و سایر صنایع مورد توجه قرار گرفته‌اند و از سوی دیگر، سهم شهرداری‌های استان اصفهان به صورت مجزا مشخص شده و در تلاش هستیم که با سرمایه‌گذاری آنها، زمینه اجرای این پروژه و توسعه شبکه ریلی کشور را فراهم کنیم.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه متوازن حمل و نقل ریلی در سطح استان اصفهان گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته توزیع متوازن امکانات در سطح استان آن‌طور که باید صورت نگرفته و باید تلاش کرد که شرق شهر اصفهان و استان اصفهان از نظر تکمیل صنعت ریلی و جاده‌ای، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: توجه به پروژه‌های زیرساختی وزارت راه و شهرسازی در مرکز و جنوب کشور اهمیت دارد و آزادراه اصفهان- شیراز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مرکز و جنوب کشور و حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب کشور بوده و در حال حاضر یک بخش از آن، در آستانه تکمیل قرار دارد.

مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور با بیان اینکه این آزادراه شامل دو قسمت اصفهان- ایزدخواست و ایزادخواست- شیراز بوده، ادامه داد: آزادراه ایزدخواست- شیراز در حال حاضر با نزدیک به ۸۵ درصد پیشرفت، بخش‌های پایانی خود را اجرا می‌کند و در تلاش هستیم که خرداد امسال، زمینه ورود ترافیک به آن را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه مسیر آزادراه ایزدخواست- شیراز ۲۲۴ کیلومتر بوده، گفت: با افتتاح این آزادراه، زمینه افزایش ایمنی سفر، کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش زمان سفر از اصفهان به شیراز و صرفه‌جویی قابل توجه در سوخت فراهم خواهد شد و استهلاک خودرو‌ها نیز کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

صلواتی پیرامون بخش اصفهان- ایزدخواست این آزادراه خاطرنشان کرد: بخش اصفهان- ایزدخواست آزادراه اصفهان- شیراز در حال حاضر در فاز مطالعاتی قرار داشته و ما در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران برای ورود و تکمیل این آزادراه هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر عملیات اجرایی این بخش نیز آغاز شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.