رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاتم گفت: آتش سوزی جنگل و مراتع زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  موسی شمسایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاتم گفت: جنگل باغ شادی در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان خاتم قرار دارد و از شهر هرات ۳۸ کیلومتر فاصله دارد.

او ادامه داد: مساحت این منطقه جنگلی ۴۰۰۰۰هکتار است که در فاصله استان‌های فارس و یزد قرار دارد و منطقه باغ شادی به صورت کوهستانی و تپه ماهور و قسمتی نیز دشت و دامنه‌ای است.

شمسایی گفت: پوشش گیاهی این منطقه شامل جنگل، مرتع و زمین‌های کشاورزی است و پوشش گیاهی در جنگل باغ شادی باعث حفظ آب، خاک، تولید علوفه و تعادل اکولوژیکی است.

او افزود: با مدیریت صحیح می‌توان با بهره گیری از این منبع عظیم و با ارزش، سبب بقای جنگل باغ شادی برای نسل‌های آینده شد.

شمسایی گفت: با شروع فصل بهار و تابستان همچنین افزایش دما خطر آتش سوزی مراتع و جنگل باغ شادی افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: اقدام‌های پیشگیرانه و مدیریت چنین حوادثی نیازمند همکاری و تعادل میان بخشی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

شمسایی افزود: جلب مشارکت و بهره گیری از توان ظرفیت جامعه محلی، تشکل‌های مردم نهاد، دستگاه‌های دولتی و موسسه‌های غیر دولتی نیز در جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌ها موثر است.

او تصریح کرد: منطقه باغ شادی یکی از نقاط گردشگری شهرستان خاتم و استان یزد است و فشار گردشگر بر این منطقه زیاد است که باعث آتش سوزی سهوی می‌شود.

او گفت: مردم و طبیعت گردان با مشاهده دود یا آتش در صورت توانایی آتش را خاموش کنند و اگر گسترده بود به اداره حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.