صاحبان ۳۰۰ انبار در خراسان رضوی به دلیل ثبت نکردن اطلاعات کالا‌های مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سامانه جامع انبارها متخلف شناخته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  بخشعلی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : ۲۳ هزار و ۳۹۲ انبار و مرکز نگهداری کالای استان پارسال مورد بازرسی قرار گرفت که از این میزان برای ۳۰۰ انبار و مرکز نگهداری کالا به ارزش ۶۹۴ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال پرونده تخلف تشکیل شد.

او افزود: پارسال عمده تخلفات انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا  مربوط به کالا‌هایی از جمله ماسک، برنج، چای، گوشت مرغ، تخم مرغ، کنجاله سویا، سیگار، شیرخشک، کود، سم و لوازم خانگی بود.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع اطلاعات مربوط به ۲۴ هزار و ۷۳۶ انبار و مرکز نگهداری کالا در خراسان رضوی در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده که از این تعداد ۶ هزار و ۳۹۸ مورد مربوط به مشهد است.

بیاتی بیان کرد:  پارسال خراسان رضوی  از نظر میزان ثبت اطلاعات انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها، رتبه دوم کشور را به دست آورد.


بیشتر بخوانید




او تصریح کرد: حذف ماده ۶۹ قانون نظام صنفی که به عنوان ملاکی برای تعیین تخلف براساس میزان اختفا  یا امتناع از عرضه کالا توسط صاحبان انبار‌ها و مراکز نگهداری بوده است  از مشکلات حوزه بازرسی در خصوص انبار‌ها است و  لازم است معیاری برای تعیین میزان نگهداری کالا در انبار یا هر مکانی برای  احراز تخلف در این خصوص وجود داشته باشد.

منبع: قدس آنلاین

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.