رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دید و بازدید‌ها و مسافرت‌های نوروزی به طور قطع موجب افزایش تعداد بیماران کووید ۱۹ در یک یا ۲ هفته آینده خواهد شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا، هم اکنون در بسیاری از استان‌ها بیماری کووید ۱۹ روند صعودی پیدا کرده و تعداد موارد بستری و تعداد تست‌های مثبت در آن‌ها رو به افزایش است.

او گفت : وضعیت صعودی بیماری کرونا در کشور و در استان در روز‌های اخیر، نتیجه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بازار‌های پرازدحام و خرید در روز‌های پایانی اسفندماه است.

مرادی با بیان اینکه روند صعودی بیماری کرونا احتمال آغاز موج جدید بیماری در استان را به دنبال خواهد داشت، افزود: براین اساس برای مواجه با افزایش موارد بیماری در ستاد دانشگاهی کرونا باید تصمیمات لازم اتخاذ شود تا همچون پارسال جلوتر از بیماری باشیم و با تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز در بیمارستان‌های درگیر کرونا، در روز‌های آینده با مشکلی مواجه نشویم.

او افزود: براساس آمار‌های اعلام شده، شهرستان اسلام آبادغرب در وضعیت قرمز و شهرستان گیلانغرب در وضعیت نارنجی قرار دارند، اکثر شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند و پنج شهرستان قصرشیرین، لاث باباجانی، دالاهو، جوانرود و روانسر نیز آبی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: بستری کردن بیماران در بیمارستان‌ها به ویژه در شهرستان‌ها باید براساس ملاک‌های تعیین شده صورت گیرد تا افزایش کاذب موارد بستری در استان نداشته باشیم.

او گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته آمار موارد بستری در بیمارستان فارابی پیش از تعطیلات حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر بود که هم اکنون به ۵۰ بیمار افزایش یافته و تعداد ۵۵ بیمار کووید ۱۹ نیز در بیمارستان گلستان بستری هستند که با توجه به روند صعودی بیماری، ظرفیت این بیمارستان در چند روز آینده تکمیل خواهد شد.

مرادی افزود: تعداد تست‌های مثبت نیز در هفته‌های گذشته ۱۰ تا ۱۲ درصد موارد انجام شده بوده که اکنون ۲۰ درصد تست‌های انجام شده در هر روز در استان مثبت است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.