رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۳۷ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی مهمان تالاب‌های این شهرستان هستند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۷ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی با مهیا شدن شرایط مطلوب اسکان و تغذیه در تالاب‌های این شهرستان درحال زیست هستند که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

سخنور افزود: حدود پنج هزار قطعه انواع پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی در مسیر مهاجرت خود به مناطق شمالی برای استراحت و تغذیه وارد تالاب‌های این شهرستان شدند. ورود حدود پنج هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب‌های مهاباد

او ادامه داد: این پرندگان مهاجرکه بیشترشامل خوتکا، غاز خاکستری، اردک سرسبز و اردک سرحنایی هستند در مسیر بازگشت خود از مناطق جنوبی به مناطق شمالی و سیبری وارد تالاب بین المللی کانی برازان، گروس، یوسف کند (حسن خان) و قوپی باباعلی شدند که مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه پرداخته و سپس مهاجرت خود را به مناطق جنوبی ادامه خواهند داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تصریح کرد: مدت حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌های این شهرستان متفاوت است و برخی از گونه‌های پرندگان زودتر و برخی دیگر دیرتر این تالاب‌ها را ترک کرده و بعضی نیز در آن ماندگار می‌شوند.

سخنور با بیان اینکه بیشترین تعداد پرندگان این شهرستان درتالاب بین المللی کانی برازان زیست می‌کنند، افزود: تالاب بین‌المللی کانی برازان به دلیل تنوع غذایی و وضعیت و امنیت مناسب، به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده است که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری آبزی و کنارآبزی است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

سخنور اضافه کرد: این تالاب هم اکنون در بهترین شرایط خود قرار دارد و بارندگی‌های سال زراعی جاری موجب شده تا آب موجود در آن به بیشترین میزان خود رسیده و در برخی مناطق به حد سرریز برسد.

انتهای پیام/ه

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.