نخستین چاه نفت خاورمیانه به احترام زمین به خاموشی فرو رفت

همزمان با رویداد جهانی ساعت زمین نخستین چاه نفت خاورمیانه به احترام زمین به خاموشی فرو رفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان ضمن ابراز تشکر از شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان گفت: به مناسبت رویداد جهانی ساعت زمین و به احترام زمین، هفتم فروردین رأس ساعت ٢٠:٣٠ دیشب، که با شعار جهانی امسال ساعت زمین در مورد طبیعت صحبت کنیم همه با هم برای حفظ و توسعه محیط زیست تلاش کنیم.

او بیان داشت: روشنایی نخستین چاه نفت خاورمیانه به مدت یک ساعت برای ششمین سال متوالی با حضور انجمن‌های محیط زیستی و پرسنل اداره محیط زیست شهرستان در خاموشی فرو رفت.

همچنین بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: به مناسبت رویداد جهانی ساعت زمین و به احترام زمین، شنبه شب هفتم فروردین رأس ساعت ٢٠:٣٠ دیشب، سازه‌های آبی شوشتر به مدت یک ساعت در خاموشی فرو رفت.

او افزود: این کار با هدف معطوف نمودن افکار عمومی به این رویداد مهم جهانی تلنگری برای توجه و احترام بیشتر به زمین و حیات طبیعی موجود در آن و کمک در جلوگیری از تخریب و تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های برهم زننده نظام طبیعی آن است.

نجاتی بیان داشت: این اقدام درصورت فراگیر شدن در بین تمامی خانه‌ها و اماکن عمومی و خصوصی حتی به مدت چند ثانیه می‌تواند تأثیر به سزایی در توجه بیشتر به محیط زیست و کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

ساعت زمین یک رویداد محیط زیستی جهانی و سازماندهی شده از سوی صندوق جهانی طبیعت است که در آخرین شنبه ماه مارس میلادی به شکل هماهنگ در اکثر کشور‌های جهان و با هدف آگاهی رسانی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به دقت بیشتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برگزار می‌شود و خانواده‌ها و کسب و کار‌ها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.