پس از اختلافات اخیر میان اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر صادرات واکسن کرونا، دو طرف به توافق رسیدند با امضای قراردادی به اختلافات خود پایان دهند و صادرات واکسن بار دیگر از سر گرفته شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، انگلیس و اتحادیه اروپا قصد دارند تا با امضای قراردادی با موضوع صادرات واکسن کرونا در آخر این هفته به اختلافات اخیر خود در این خصوص پایان دهند.

روزنامه تایمز با استناد به منابع ارشد دیپلماتیک گزارش داد گفتگو‌های محرمانه میان انگلیس و اتحادیه اروپا که شنبه گذشته از سوی تیم بارو، سفیر سابق اتحادیه اروپا آغاز شد، به بازگرداندن اعتماد بین دو طرف کمک کرد.

 سخنگوی کمیسیون اروپا با تایید ادامه گفتگو‌ها، از اظهار نظر در مورد محتوای آن‌ها خودداری کرد.

طبق توافق جدید، اتحادیه اروپا ممنوعیت صادرات واکسن فایزر و «بیوان تک» به انگلیس را برطرف می کند و لندن نیز موافقت خواهد کرد که واکسن‌های آکسفورد و آسترازنکا ساخت هلند را به اتحادیه اروپا بدهد.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه مقررات جدیدی را وضع کرد که بر اساس آن صادرات واکسن کرونا به کشور‌هایی که پوشش واکسن بالایی دارند و از ارسال آن به دیگر کشورها خودداری می‌کنند، ممنوع شد. انگلیس نیز در مقابل اصرار داشت واکسن های ساخت شرکت های این کشور باید اول به مردم خودش عرضه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار