شکرالله سلمان زاده گفت: اینکه از همه ی شهروندان مراقبت کنیم امکان پذیر نیست اما هر شهروند می تواند از خود و خانواده خود در مقابل ابتلا به بیماری مراقبت کند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن انتقاد از حضور مردم در پارک ها و بازارها در ایام نوروز گفت: اینکه از همه ی شهروندان مراقبت کنیم و برای هر نفر یک مراقب سلامت قرار دهیم امکان پذیر نیست اما هر شهروند می تواند از خود و خانواده خود در مقابل ابتلا به بیماری مراقبت کند و به سایر افرادی هم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تذکر دهند و در واقع به نوعی امر به معروف و نهی از منکر کنند.

او افزود: یکی از راه های تغییر در رفتار و سبک زندگی مردم ایجاد پویش های مردمی است که در همین راستا دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز به منظور فرهنگ سازی و ارتقای سلامت مردم پویشی را تحت عنوان «هر شهروند یک مراقب سلامت» راه اندازی کرده است و از تمامی شهروندان عزیز تقاضا داریم که به این پویش بپیوندند و ما را در قطع زنجیره ی انتقال بیماری و کاهش مبتلایان یاری کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن قدردانی از همراهی صدا و سیما، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در توسعه فرهنگ سلامت از آنان خواست تا با دعوت از مردم به در خانه ماندن و عدم حضور در پارک ها، فضاهای عمومی، دورهمی ها و میهمانی های خانوادگی به کاهش بیماری در منطقه کمک کنند.

کم اثر بودن محدودیت ها به دلیل پایین بودن نظارت ها

او افزود: شلوغی بازارها، مراکز خرید، پارک ها و فضاهای سبز آن هم در شرایطی که ظرفیت بیمارستانهای جنوب غرب خوزستان تکمیل شده است و کارکنان بهداشت و درمان خسته تر از گذشته هستند، واقعا خجالت آور  است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به کم اثر بودن محدودیت ها به دلیل پایین بودن نظارت ها و عدم بازدارندگی آنها تأکید کرد: در این شرایط بحرانی که تمام مجموعه بهداشت و درمان منطقه با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، از مسئولین انتظار بیشتری داریم که ما را همراهی کنند.

سلمان زاده گفت: اگر خطرات ناشی از نوع جهش یافته بیماری  کرونا دست کم گرفته شود و در اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه سهل انگاری کنیم، خطر بزرگی در کمین خواهد بود و بیم فاجعه انسانی در منطقه خواهد رفت.

او افزود: در چند سال گذشته زیرساخت های حوزه سلامت در منطقه به خوبی توسعه یافته و تجهیزات فراوانی فراهم شده است، اما به هر حال مجموع این امکانات ظرفیت معینی دارد و در صورت افزایش شدید تعداد بیماران کرونا در شهرهای تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان، تاب مقاومت در برابر بار بیش از حد را نخواهیم داشت.

سلمان زاده یادآور شد: جدیّت در استفاده درست از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع، خودداری از تجمع در مکان های شلوغ و بدون تهویه و پرهیز از تردد غیر ضروری می تواند معجزه کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.