سند جامع همکاری‌های ایران و چین توسط وزرای خارجه دو کشور امضا شد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سند جامع همکاری‌های ایران و چین دقایقی قبل توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و وانگ یی وزیر خارجه چین امضا شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد سند جامع راهبردی ایران و چین می گوید: این سند از سال ۹۴ با سفر رئیس جمهور چین به ایران مطرح شد؛ این سند به عنوان یک نقشه راه بین ایران و چین است که بتواند روابط ایران و چین را از برخی روزمره گی‌ها به یک نگاه راهبردی‌تر هدایت کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه روابط ایران و چین چند لایه و عمیق و با ابعاد مختلف است افزود: لازم بود این روابط در قالب یک سند دارای برنامه باشد که دو طرف توافق کردند و در این سفر امضا خواهد شد.

خطیب زاده ادامه داد: این سند دارای ابعاد مختلفی است که نقشه راه کامل است و دارای بند‌های سیاسی راهبردی و اقتصادی است.

وی تصریح کرد: در این سند همه ابعاد همکاری‌های تجاری، اقتصادی و حمل و نقل دو کشور دیده شده و همچنین مشارکت ایران در کمربند راه چین نوشته شده و یک محوریت خاصی به بخش خصوصی دو طرف داده شده و همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو طرف در آن دیده شده است.

خطیب زاده افزود: البته هیچ مشارکت جامع راهبردی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه یک ضمیمه دقیق فرهنگی، مردمی و رسانه‌ای داشته باشد که این هم در بُعد فرهنگی این سند دیده شده است. آنچه که انتظار داریم در سفر آقای وانگ ئی اتفاق بیفتد امضای این سند به عنوان یک سند بالادستی و نقشه راه در ۲۵ سال آینده روابط ایران و چین است.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: این سند می‌تواند در تعمیق این روابط بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
عزیزان فریب رسانه های بیگانه را نخورید. کی آن رسانه های بیگانه مغرض صلاح شما را خواستند که الان دومی اش باشد؟ برجام خسارت محض بود؛ در این شکی نیست اما سند ۲۵ ساله با چین اینگونه نیست. سند ۲۵ ساله با چین اقدامی خوب و مثبت و صحیح و قابل تقدیر است. به اراجیف رسانه آن ور آبی توجهی نکنید. این سند مثالی از تعامل سازنده با دنیاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۳۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی
Canada
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
کشور چین قدرت اول دینا شده
به اینخاطر امریکا و متحدانش به تکاپو افتاده اند و
هزار انگ از حقوق بشر دورعین گرفته تا ازادی دورعین بهش میزنند
انگاری که در کشورهای خودشون که مدعی اش هستند
وجود دارد
Canada
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
میخواهید پی ببرید که بنفع مان است یا نه
به واکنش دشمنان توجه کنید
خوشحال شدند .پس بنفع مان نیست
ناراحت شدند .پس بنفع مان است
به همین سادگی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
خدا رو شکر
عملا تحریم های امریکا تضعیف میشه.
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۰:۴۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
خودتون سوال پرسیدید خودتون جواب دادید خخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
اصل 153 قانون اساسی می گویدهرگونه قرار دادی که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی اقتصادی فرهنگ وارتش وغیره بشود ممنوع است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
چرا بعضی ها درک نمیکنند وگول رسانه هارو میخورند موقع قرارداد برجام که بود همه رسانه ها چه غربی و داخلی موافق برجام بودند ولی الان رسانه های غربی و امریکا مخالف این قراردادند یک ذره فکر کنید بعد به نتیجه برسید که قرار داد خوب است یا بد همان طور که ایت الله بهجت گفتند اروپایی ها در گول زدن ما استاد هستند و ما در گول خوردن استادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۰۸:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
اگر قرارداد محکم و درستی باشه یک کار مثبت رو به جلو انجام شده نگاه تون به چین مربوط به محصولات بی کفیتی که واردکنندگان سود جو ایرانی وارد می کنند نباشه چین امروز یک ابر قدرت باثکنولوزی و به روز و با محصولات با کفیت هست که آمریکا خیلی تلاش داره نگذاره ابرقدرت بشه که خوشبختانه نتونسته این که کشور به سمت یک قدرت تکنیکی بره عالیه خدا کنه سبب خیری بشه به سمت پیشرفت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
مخالفین داخلی سند همکاری در واقع نا آگاهانه به سوی ملت سم می پاشند و در اوج نا دانی به صوی شلیک می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
قرار دا با چین یعنی پایمال کردن خون جونایی که رفتند شهید شدند که یه تیکه از این سرزمین دست بیگانه نیفته
شرق و غرب هر دو استعماره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
غرب خود درهایش را بسته و می خواهد با عوامل داخلی درب شرق را هم بر رویمان ببندد در این صورت ملت مانند بره در حیاط قصاب خانه گیر می افتد ، آن هنگام امثال شما خون شهیدان را بهانه می کندتا با احساسات ابلهانه خود مردم را فریب دهید؟ شهیدان جان در راه عقیده و رفاه ملت و استقلال ملت دادند نه برای خود کشی دسته جمعی ؛ کجای تفاهم نامه را دیدید که یک تکه از ایران دست بیگانه بیفته ؟ تمام مشکل شما این است که ملت و دولت توانسته اند یک راه جدید دور زدن تحریم بیابند و اربابتان از مفاد آن بیخبر است و شما فضولیتان بشدت فشار آورده تا مقمات چیزی از مفاد آن از دهنشان در بیاید تا بتوانید این راه را هم مسدود کنید اما کور خوندید و امید که از فضولی شما دق کنید و اربابتان پاره شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ترکمانچای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سیب زمینی
Iran (Islamic Republic of)
منطقی
۱۲:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
کسانی که سند را مخالف دموکراسی می دانند شما سنگ مردم را به سینه می زنید یا منافع غرب را ؟ چرا فاش شدن اسرار کشور و مردم را با تجاهل دنبال می کنید ؟ اگر در جهان کشوری یافتید که دارای و اسرار خود را به دوست و دشمن لو داد باشد ( غیر از امثال مستعمره و مستحمره های چون پهلوی) بگوید تا ایران هم دومی باشد . این گونه نظرات غیر از خیانت و به باد دادن مملکت و زحمت مقاماتی که خود به آنها رای داده ایم نیست؟ یا این که امثال شما نان ونمک این آب و خاک می خورید و به نفع غرب رای می دهید و ضربان قلبتان با ضربان غرب تنظیم شده است که حالا بمانند غربیان ضربان شما هم تند شده است؟ معنی دمکراسی این است که گوشت را به گربه بسپاریم؟ دمکراسی چه ربطی دارد به همکاری بین کشور ها ؟ دموکراسی گفتن تان یعنی که خوب تعریفش را می دانیدخود خیلی تابع هستید ! این دمکراسی که شما می گویید یعنی حماقت ، یعنی تجاهل ، یعنی تکرار پروسه بی محتوا کردن برجام!! و فنا کردن ملت و نابودی مملکت.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
لا غربیه // لا غربیه // جمهوریه اسلامیه
Canada
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
اگر واکنش کشورهای عدو و کانالهای معاند نسبت به این قرارداد منفی است
پس شک نکنید که به نفع مان است
این کانالها که با پولهای عربستان تاسیس شده
برای حمایت و پشتیبانی ایران زمین بوجود نیامدند
بلکه برای خراب کردن وطن مان برنامه میسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
والا به نظر من که هم کشاورزم هم چوپان، رهبر بنده خدا میگه نفت رو فرآوری کنید بعد محصولاتش رو صادر کنید، ولی تو این قراردادها حرف از صادرات نفت خام هست
پس کی روی دانشگاههامون حساب کنیم ارزش علم در جامعه اسلامی خیلی بالاست به جامعه اقتدار می‌بخشدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
خسته نباشی انشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط به حرکات ظریف توجه کنید تسلیم درمقابل چین
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
ظریف کاره نیست معامله جنس بده جنس بگیر هست
فقط جای نفت نیازهای مردم ایران را وارد میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
چی می گب الکی ؟ می خوای بپره رو کول طرف تا شما احساس خوبی داشته باشی ؟ یا بمب اتم بزنه پکن رو هیرو شیما کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام، یک سوال فنی دارم؟ وقتی با چین در این سطح قرارداد داریم ! بعداش خودروی چینی رو به قیمت جهانی با دلار 30هزار تومنی حساب کنی حداقل 150میلیون و حتی 500 میلیون هم اختلاف قیمت دارند در ایران نسبت به دیگر مناطق جهان! موضوع بحث من سیاسی نیست! اون فرانسوی ها نمیگم خوب بودند ولی ایران خودرو داره نون همون چند سال همکاری رو داره میخوره! در حالی که این شرکت های که با چین همکاری میکنند فقط به صورت سی کی دی(سر هم بندی) دارن کار میکنن ! و هر وقت اون شرکت های چینی برن ! دست شرکت های ایرانی هم از لحاظ دانش و تولید قطعات کلا خالی هستش! اگه این قرارداد مثل قرارداد خودروسازی باشه ال فاتحه.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
اگر باشه و اگر تجربه ها را به کار نگیریم و اگر سند به توافق در موضوع خودرو برسد و بعد به قرار داد و شرایط آن برسد
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
این سوال فنیه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اولا شما چقدر امیدوار هستید به آیندهخودتان چون سند 25 ساله است و تا آن موقع کی مردست و کی زنده؟ دوما شما خود کم بین تشریف دارید و الا دانش و تولید و قطعات مانند ابتدای کار پیکان و پژ شروع میشه و تازه شروع کار بهتر از آن دوران هم خواهیم بود الفاتحه فرانسه و آمریکا و انگلیس و آلمان و غربیان و بد بینان
Iran (Islamic Republic of)
dsd
۱۲:۴۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
به نظرم توافق خوبیه بهتر از امریکا و انگلیس خبیث هستش
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
اقایون مسئول ما ایرانی هستیم چرا نباید از مفاد این قرارداد با اطلاع شویم اخه اگه کار غلطی نکردید کل این قرارداد رو به نمایش بگذارید ... کاری نکنید که در تاریخ چین هم به عنوان استعمار گر در تاریخ ایران ثبت شود و برای بیرون راندن این کومونیستها مجبور شویم بجنگیم خواهشا حواستون جمع باشه چی میخایید بگیرید چی میخاید بدید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
مگر شما از مشکلات مملکت خبر کامل دارید؟
و سابقه حکومت کردن عالی و مدیریت عالی دارید؟
و کارشناس عالی مسائل مربوط به قرار داد بین کشور ها هستید که خواهان مشاهده قرارداد هستید؟
در غیر این صورت ضرورت ندارد همه مردم قرارداد را مشاهده کنند .
مگر همین مردم رئیس جمهور تعیین نکردند و الان ناله می کنند
آیا شما وقتی اتومبیلتان خوب کار نمی کند آن را پیش یک بنا می برید ؟ چرا طلب کارید؟
اگر چنین باشد باید شما قرارداد را ببینید وگرنه ضرورت ندارد شما ها ببینید چون سر در نخواهید آورد
انسان وقتی در موضوعی کارشناس نباشد بهتر است سکوت کند
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
حسین معامله جنس بده جنس بگیر هست
جای نفت نیازهای مردم ایران را وارد میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
آقای حسین، تا امسال آدمای مثل تو هستن، همینه که هست... فکر میکنید حرفی که میزنید درسته ولی نادان ترین هستید :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آخه عزیز سند را بزاریم جلو دشمن مثل این است که نقشه عملیات جنگی را تحویل دشمن بدهی و کمیت و کیفیت امکانات را هم براش مشخص کنی می فهمید !!!!! تا شب علیات خود نیروهای عمل کننده هم خبر از زمان و مکان حتی عملیات ندارند. کدام ادم یا بچه ادمی همچین کاری می کنه ؟ شما خود تان هم می دانید چه میخواهید و چه می گویید یا درک ها در همین سطح است ؟ قایم باشک بازی می کردید خود تان فریاد می زدید من اینجا هستم؟ که طرف راحت پیدا کند ! آیا با همسایه ای که مشکلی ندارید اسرار خانه را نزد آن همسایه نمایان می کنید ؟ به حکم این که ایرانی هستیم باید همه اسرار را برزیم رو دایره و تمبک جار بزنیم!!!!!!!!!! کمی تامل ، باید کمی عاقل و بالغ بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
همون که رهبر ببینه کافیه.
ما که آدم نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اشتباهی مثبت دادم ،
عزیزم به این سادگی ها که فکر می کنید هم نیست و دشمن کم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
واقعا این بیان و احساس یک ایرانی است؟ ملت ما اگر فرمانده شجاع داشته باشد ملت شهادت و جنگ با ظالمان است و در عین حال خواهان دوستی با جهانیان است اگر ظالم و ستم کار نباشند.
Poland
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
از چاله آمریکا به چاه چین نمیرویم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
عزیز درستش این است که بگویید از دره گرند کانتیون آمریکا به چالک چین نمی رویم ؟ و در جواب باید گفت فعلا به خاطره دره آمریکا چالک چین را نمی بینیم و البته غیب گو هم نیستیم. فقط می دانیم که همه به دنبال منافع خود هستند حال یا در دره گرند کانتیون یا در قله اورست
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
اجناس چینی خوب که ما لازم داریم از آمریکایی بهترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
قراردادی که نمایندگان مجلس از آن بی خبر .مردم که هیچی از مفاد ان نمی دانند معلوم دقیقا مثل برجام هستش .داریم به زمین و زمان باج میدیم تا به امریکا باج ندیم .خوب درست باج ندیم به امریکا ولی به چه قیمتی .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
شما که میگی نماینده ها بیخبرند مردم بخبرند از کجا فهمیدی باج دادند اتفاقا تا حالا هر چی باج دادیم به آمریکا و اروپا بوده مثل اون برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
تو فکر میکنی امریکا دنبال گرفتن باج از ماست ؟ مثلا چی بهش بدیم راضی میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
قراردادی که هیچ کس از اون هیچ خبری نداره تو از کجا دانستی که چی هست و باج دادیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
به قیمت بالا رفتن سطح آگاهی مردم تا بدانند سند با قرار داد و توافق نامه تفاوت دارد .و هنوز نوع و میزان معامله مشخص نشده است پس باج دادن هم در این سطح بی معنی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
به قیمت این که شما ساکت باشی باید اسرار و دارای و هسته ای و موشکی و ... را بدیم دست آمریکا ! راضی می شید؟ به قول شما وقتی نماینده حق ندارد بداند پس شما ...
برجام را هم امثال شما با داد وفغان و ویلا که از گشنگی مردیم به ترامپ گرا دادید که حالا باید تحریم را تشدید کرد چون کم مونده تحریم ها نتیجه بدهد اگر کمی دندان به جگر می گذاشتید احتمالا چنان نمی شد هرچند از گراز و خوک انتظار طهارت نباید داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
این سند هم که مثل برجام علنی و شفاف نشد امیدواریم چند سال بد سند خیانت توش در نیاد مثل برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
گذشته سیاسی و اقتصادی امریکا و نظام سرمایه داری غرب نشان می دهد که به هیچ باجی راضی نمیشه یعنی معادن و منابع و ملک و اقتصاد و ناموس و قاموس و افکار و امیال و نخبه گان و ... را می خواهد تا نانی به کف آورد و تو به غفلت بخوری می گی نه تاریخ چهار صد ساله آمریکا را در ارتباط با کل ممالک خارجی و داخلی مطالعه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
البته تاریخ 400 ساله که نه آمریکا از سال ۱۷۸۳ شکل گرفت که و بله کلا آمریکا کشوری مهاجم و دزد بوده که در حال حاضر هویتش توی خطره و اروپا هم بابت همین کاراش تردش کردن و واکسن آمریکایی رو هم تحریم کردن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ما هم امید واریم ، اما این امیدواری شما بیشتر بوی نا امیدی می دهد !! توکل کن و تلاش برای منافع ملت
Iran (Islamic Republic of)
علی محرابی لیشتر
۱۵:۵۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم چین طرح آبرسانی به دشت لیشتر در شهرستان گچساران رو که ۱۸ساله ناقص مونده تکمیل و به بهره‌برداری برسونه. مدیونید اگه فکر کنید کم کاری از طرف مسئولین بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
گفتم همه به دنبال منافع خود هستند ، دوست عزیز فقط گچساران ؟ جهانی فکر کن جهانی
Iran (Islamic Republic of)
علی محرابی لیشتر
۱۵:۵۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
میخوام رسوا کنم دولت های چپاول گر منفعت طلب رو. حالا چه احمدی نژاد، چه روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
مخالفین قراردادباچین،موافقین غرب پرستی هستن که هشت سال مارامعطل سیب و گلابی برجام کردندوچنان رونقی که به ۴۵ هزارتومان نیاز نداشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم واقعا مردم درک کنن و خوشحال باشن این یه قرار داد کاملابه سود ایران وشما نمی فهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
بابت چینیه نکنه. بابای ما ایرانیه میگه به نفع کشور نیست. :D
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۱:۱۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
ولی بابای من ایرانیه و میگه به نفع کشوره.بابای جنابعالی هم حتما درست و حسابی خبر نداره چه به چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
مردم مخالفن اما رسانه ها موافقن...خیلی عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
اولا اسم بابا را با این اراجیف کم ارزش نکنید ، در ثانی گذشته گان زیادی بودند که در چنان نادانی زندگی کردند که زندگی خود و آیندگان را گل کاری کردند هر پدری واقف به خطا ها و کمبود های خود باشد تلاش می کند تا آیندگانش بهتر از او باشند و این از عوامل رشد نوع انسان بوده است که گرچه حرمت گذشته گان واجب است اما اجداد غارنشین به لحاظ توان علمی و عقلی و مادی قابل قیاس با ا نسان کنونی نیستند پس هرچه پدر تان گفته است معار درستی و یا غلط بودن نیست سوم این که پدران ایران ترکمن چای را امضا و اجرا کردند و بحرین را عروس اعراب کردند اما پدران چینی در تلاش برای ایجاد امپراطوری و باز پس گیری جزیره تایوان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
باید دید تخصص خوب است یا خیر و اینکه شما برای رفع مشکل جسمی و یا ماشین تان به هر کس از مردم مراجعه می کنید یا به متخصص مراجعه می کنید ؟ موافقت و مخالفت مردم عجیب است و پیروی فردی دانشگاهی از نادانی عجیب تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
مردم فقط شمایی عزیزم ؟ :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
اگر قرارداد خوبی بود تاحالا به مردم میگفتن که بیان پای صندوق رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
کی و کجا چنین بوده که دراین اوضاع ایران چنان باشد؟
Turkey
Husin
۰۹:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
هر زمان که عرضه نفت ایران از خلیج فارس به چین وجود دارد ..افزایش حمایت چین از ایران...و در اینجا ایرانی خلیج باید اقتباس شود برای حمایت از چین .. و حتی انقیاد عراق به چین ..از طریق پشتیبانی فنی چینی ..چین قادر به بازگشت عراق به صفوف ایران است ..از طریق تکنولوژی چینی ...و به این ترتیب عظمت ایران با چین رشد می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
درود و احترام بر چین و روسیه
جاویدان چین و روسیه
عذاب و اتش برای غرب و غرب پرستان تاابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
نه شرقی نه غربی چی شد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خوب بلدی کارتو انجام بدیا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
سردار دلها
۲۳:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
بنده هم موافق هستم هر جا دیدید شبکه های معاند از هرچیزی بد آن را گفتند بدانید آن بهترین است دشمن همیشه برعلیه حق می ایستد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
به نظر شما نه شرقی و نه غربی یعنی تا زمانی که غرب خر خره مردم را گرفته اجازه نفس کشیدن نمی دهد نباید دم زد و لی با نگاهی اندک به شرق زمین و زمان را به هم می دوزید؟ پس نه غربی شما چی شد؟ تعامل با هر بخش از جهان به معنی از دست دادن استقلال نیست ، برعکس خود را منزوی در خود خواهی ها عین نابودی استقلال و آزادی و جمهوریت و اسلامیت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
اکثر ادمهای بیسواد وغرب زده اگر باغرب این توافق راامضا میکردیم خیلی خوشحال میشدن .حق دارن یا بیسوادن یا سودی میبرن یا یه جورای خائن هستند که چشم به پیشرفت ایران بزرگ رو ندارن چون اعتماد بنفس ندارن همه چیز رو تواروپا میبینند .ولی قشنگیش این هست که به اروپایها فشار اومده و نوکرهای داخلی .زندباد ایران خدالعنت کنه هرچی خائن و وطن فروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
بابات چیمیه؟ اسمش چیه؟ چیچی یونگ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۸:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
هرکی که مخالفه بیاد با دلیل و مدرک توضیح بده. الکی جوسازی نکنید که واویلا فلان شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
اگر قرارداد خوبی بسته باشند ومثل برجام نباشه اگر این دولت یه کار درستی کرده باشه همینه زیرا چین کشور قدرتمند اقتصاد آینده جهانی است تا بسوزه آمریکا و ترولیکای اروپایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
الان دیگر انقلاب اسلامی بسیار پخته و کارآزموده شده است بعید می دانم قراردادی نوشته شود که به ضرر ما باشد خوشبختانه کشور ما ، کشوری نیست که با زور چیزی را قبول کند حتما قرارداد به سود هر دو کشور خواهد بود انشاالله.
بنده خوشبین هستم . هر چند بخاطر تحریم ها از متن قرارداد اطلاع ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
انقلاب هر روز تجاربش بیشتر و لذا قویتر می گردد ، برجام هم زور تحریم بود و هم آنان که تحریم را اجرا کردندبه امید امتیاز گیری از اجرا پا پس کشیدند ، اما ایران که به هر ظلمی سرخم نکرد و نمی کند و به نوعی چوب استقلال خواهی خود را می خوریم قبول دارییم که استقلال هزینه دارد . و متوجه باشیم که این هم یک سند است که تا زمان عقد قرار داد در نوع تعامل ضرر یا سود معنی ندارد و اگر هم داشته باشد سودی است که آمریکا و غربیان را متوجه اشتباهشان می کند که دیگر جهان تک قطبی نیست که هرچه آنان خواستند همان باشد ولاغیر
Canada
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
اگر کانالهای معاند که با پولهای عربستان میچرخند
از بدی اش گفتند
پس مطمین باشید به نفع ایران زمین است و
اگر بالعکس گفتند .پس به صررمان است
چونکه این کانالهای همه واقعیت ها را وارونه جلوه میدهند
از جن و شیطان فرشته میسازند و بخورد جوانان ساده لوح که اهل تحقیق و تفحص نیستند .میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
از اون آقازاده های کانادا نشینی؟
پس یه این قرارداد چیزی برای بابات داره که برات پول بفرسته اونجا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم بعدا نگن عجله کردیم
یعنی خدا به خیر کنه
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
از سال 94 سر این سند جرو بحث است ، خیلی عجله کردن والله ، عزیز مردم در صف مرغ زیر پاشون علف سبز شد ، در سرما یخ زدند ، از گشنه گی ضعف رفتند و از تحریم و دلال بازی و بی مدیریتی جونشون در آمد ، حالا شما می فرمایید عجله کردند!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم بعدا نگن عجله کردیم
یعنی خدا به خیر کنه
آمین
Russian Federation
موافقید
۱۹:۰۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
الان شرایط اقتصادی و سیاسی به صورتی است که باید قرارداد را امضا کنیم شاید بین 20 تا 25% تخفیف برای چینی ها در نظر گرفته شده باشد
ولی برای شرایط کنونی که ما داخل اش هستیم تنها گزینه است .ارتباط با همسایگان خصوصا چین و روسیه هند پاکستان ترکیه امارات بسیار مهم است
تک وتنها که نمیتونیم باغرب بجنگیم باید حمایت چند کشور همسایه ونزدیک را داشته باشیم
ما باید اینده نگر باشیم الان یک چیز را فدا میکنیم ولی در اینده نزدیک 100 برابر برداشت میکنیم.

این بهترین گزینه در میان معدودگزینه های پیش روست (یعنی توافق و امضا همکاری مشترک حتما باید امضا و اجرایی بشه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
کلیت کلام صحیح است اما آخه امارات ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چینی ها از طایفه قوم یاجوج ماجوج هستند که در قرآن به آن اشاره شده
قومی با خوی وحشی گری و قساوت قلب
با نگاهی به شیوه زندگی چینی و نوع غذا هاشون میشه فهمید از همان قوم اند
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۱:۲۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
از کجا میدونی قوم یاجوج ماجوج آریکایی ها نیستن؟اونا که وحشی ترن:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
ای ول شما دیگه کی هستید ! خوب نظرت در مورد آدمخواران آفریقا و آمازون و استرالیا چیه ؟ عزیز مواظب خودت باش کار دست خودت می دی ، ببین کی بشت گفتوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مطالعت خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
سوال از وزیر
۱۸:۱۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
رهبری سالها قبل فرمودن با شرق و چین کار کنند دولت‌ها ولی جناب روحانی روی خوش به چینی نشان نداد و احمدی نژاد هم میگفت جنس بونجول چینی حالا که اینقدر دست رد به چین زدیم در برجام بنظر شما چینی ها حاضرند منافع خود را در عربستان و اسرائیل از دست بدهند بعد از اینهمه تعلل دولت ایران؟
Iran (Islamic Republic of)
شایسته
۲۰:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
از کجا میدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
درست می گوید دیر جنبیدیم و اگر به جای تلاش با غرب و قرجام و برجام از همان اول به شرق نگاه می کردیم خیلی جلو تر بودیم ولی خودت می بینی که با این همه نا مردمی غربی ها هنوز بسیاری سنگ غرب را به سینه می زنند و ماتم گرفته اند و یا سم پاشی می کنند و اینان هماناند که برای ارتباط با غرب تعجیل و پای کوبی می کردند قر می دادند ولی درس نگرفتند که چی درسته و اصلا چی می خواهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
معلوم نیس چیو امضا کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
معلوم هست تو نمی دانی و زحمت خوندن 18 صفحه را به خودت نمی دهی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
حداقل واکسن بگیرید ازشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
می گیریم و گرفتیم کجای کاری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
پس شعار : نه شرقی نه غربی ...
چی شد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
شعارها الکی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
شد اینکه جوجه اردک زشت غربی را دک کردیم و چون برجامی که این همه برای آن تلاش شد و مردم زجر کشیدند و آمریکا با چهار چموش دیگر امضا کردند و بعد به هوای امتیاز گیری رد کردند حالا شرق که نه چنان سابقه سیاهی دارد و نه از موضع ضعف ما بلکه از موضع منافع دو طرف سندی را امضا کرده که با اسرائیل و عربستان هم امضا کرده و اگر این نوع اسناد همکاری بد بود چرا برای اسرائیل و کانادا و عربستان بد نیست؟ نه شرقی و نه غربیشان هیچ که زیر سوال جاهلان قرار نگرفته بلکه سالهاست که از منافعش استفاده می کنند!!!!!! لا اقل آن جوجه اردک فهمید که باید کمی کتاب سیاه خود را تمیز کند و در پی استحمار دیگران نباشد. فهمیدید چی شد ؟ پس اول معنای نه شرقی و نه غربی را بفهمید بعد به دنبال مصداق بگردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اول اهلیتت را ثابت کن تا بعد بشت بگم چی شد
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۲۰:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
ممنون از پاسخ ناشناس 11:21
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ما به کمک چین بزودی آمریکا را نابود خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
اوکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
بیسواد طوطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
آخ که چقدر دلم جوجه کباب میخواد ولی به بابام گفتم گریش گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
ای بابا چرا؟! ی جوجه کباب مهمان من.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چه امتیازاتی به چین داده اید؟
تمیدوارم وزیر خارجه آقای ظریف مثل برجام با دیدن بندهایی از این قرداد شوکه مشوند و نگویند؛ ا واه، منم اینو تازه دیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
آقای ظریف برا برجام شوکه نشد اتفاقا قسم جلاله خورد
Iran (Islamic Republic of)
ظریفی
۱۰:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
واو ، من این پیامو تازه دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
الان یعنی پولمونر رو میدن؟میشه تو بانک های چینی حساب باز کرد؟

خواهش میکنم یه توافق ننگین دیگه امضا نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
امضا شد تموم شده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بازنشسته
۱۶:۴۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
تبریک میگم ، هر چند که از دیگر کشورهای درگیر در پروژه راه ابریشم چین درس نگرفتیم، فقط مالزی بود که گول چین را نخورد.
در آینده کشوری بدهکار چین خواهیم داشت.ای کاش سرنوشت قرارداد های راه ابریشم چین را مطالعه می کردیم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
کتابش را معرفی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
راه ابریشم ؟ مالزی ؟ راه ابریشم از چین بود تا رم ، مالزی که سر راه و در این مسیر نبود!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم کامل حداقل خونده باشین قراردادو !!!
Russian Federation
خاک
۱۹:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
خوب یا بد اینجا اهمیت ندارد.تنها راه نجات و انتخاب ما این است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
ایران مستعمره شد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
استعماررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
در شمال روسیه و در جنوب چین
مردم هم در صف مرغ و روغن
علی برکت الله............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
کلا سطح مطالعه در ایران پایین است ، و الا می دانستند که راه نجات مناسب فعلی برای ایران این است و مسؤلین از سال 94 در حال بررسی آن هستند و اگر برای ایران استعمار است پس اسرائیل و عربستان و کانادا و خود آمریکا خیلی وقته که مستعمره چین هستند .
اینکه روسیه در شمال درست است و همسایه است اگر نمی خواهی متوانی کوچ کنی و اینکه چین در جنوب غلط است ، چین در شرق اسیا است و اما در دهکده جهانی کنونی همه همسایه هستیم و متاثر از همدیگر ، تنها باید خود مواظب باشیم و با صف مرغ و روغن و... غافل از راه چاره نشویم . و البته اینکه روسیه در شمال و انگلیس در جنوب بخشی از تاریخ استعمار غرب است در زمان قاجار و پهلوی ، اما اکنون نه با روسیه دشمنی داریم و نه چین تاریخ استعماری دارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
کسی میدونه
1.متن قرار داد چیه؟
2.
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چه فرقی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
مگه نظر مردم مهمه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مخواهی بری به دوستات بگی؟ من میدونم اما بشت نمی گوم . اسرار سی چی اسرار می کنی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۱۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
با چینی که مسلمونارو میکشه دارید قرارداد میبندید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۴۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چرا فکر میکنید ایران هشتاد میلیونی باید به تمام دو میلیارد مسلمان در جهان کمک کنه مگه تو جنگ با عراق تمام مسلمونا علیه ما نبودن چین صد میلیون مسلمان داره وضیتشونم از ما بهتره الان ما به کمک مسلمونا نیاز داریم ولی لطف کنن جیب مارو نزنن کمکشونم نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
غرب اصلا نکشته بود!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
خیلی ها مسلمانها رو میکشن اسراییل فلسطینی هارو آمریکا عراقیها وافغانیهارو داعش سوری ها وعراقیهارو میانمار فرانسه عربستان هم یمنی هارو همه هم به دستور آمریکاییها ست اگه با آمریکا قرار داد ببندم شما مشکلی نداریدوتا کنون ثابت نشده که چین مسلمانها رو میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
مسلمانان چین تحت نفوذ آمریکا و عربستان هستند و عقاید داعشی و وهابی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
اره, دوست نداری میتونی بری تو یکی از کشورهای غربی ساکن بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
به مسلمانان ایغور خیلی ظلم میکنه تا جاییکه آمریکا هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در صدد تحریم عوامل آن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
اگر فرق نمی کنه پس این همه جر و بحث و موافق و مخالفت چرا؟ اما واقعا زمانی برای ما مهمه که به قرار داد برسه ، و این همه هیجان در واقع تزریق رسانه های غربی است که جیره خوار هستند و همواره در پی تشویش و تضعیف ایران و ایرانیان اند و به دنبال ماهی گیری از کمبود آگاهی مردم اند.
نظر مردمی که تخصص سیاسی و اقتصادی داشته باشند مهم است نه کسانی که سواد ابتدایی دوران قاجار را هم ندارند اما در همه مسائل ابراز فضل می کنند!! والله سیاست و اقتصاد هم علم است و تحصیل و درک می خواهد و کار هر کس نیست. تنها گوش دادن و دیدن چند تصویر ماهواره مغرض و تکرار آن نیست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ماشالا چقدر سابقه ما در توافقات قبلی خوبه
حتی در قضیه ساده ای مثل فوتبال نمیتونیم یه قرارداد درست با ویلموتس ببندیم و کلی پول پفت و باج بهش دادیم
برجام هم که دیگه برهمه مبرهنه چه قرارداد مزخرفی بود
Canada
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
دلار از صبح 800 تومن گرون شد.
علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
گران شدن دلار مربوط به تحریم نیست
چرا که دیدیم چند ماه حتی قبل از اعمال تحریم ها دلار گران شد
علت اول این بود دولت تدبیر درست حسابی نکرد و دلار را در اختیار کسانی قرار داد
که فقط خوردند و چاپیدند و در بازار آزاد فروختند.
عامل دوم کسانی بودند که وطن فروش بودند و دلار ها را با هماهنگی کشورهای عربی از
کشور خارج کردند و ضربه به ایران و ملت زدندند.
عامل سوم مردمی با گرایشات غربی و متمایل به فرهنگ غرب بودند
که پول و سرمایه مردم ایران را جهت خرید خانه و سنگ پا و زایمان و گردش ....از کشور خارج کردند
و یا در غرب سرمایه گزاری کردند.
تنهآ راه مبارزه هم با تحریم ظالمانه آمریکا فقط اتکا به خود و مبارزه
با فرهنگ غربی و برگشت به فرهنگ ایرانی اسلامیست.
Iran (Islamic Republic of)
نوشین
۱۶:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
جناب اونها جنس بی کیفیت را با ( درخواست و سفارش) خائنین داخلی ما که به اسم تاجر میرن اونجا تولید میکنند. وگرنه کالاهای چینی باکیفیت در آمربکا و اروپا با کمترین قیمت فروخته میشه. پس مشکل خودمون هستیم و باید همه این واردکننده ها که حتی به بچه ها هم رحم نمی کنند و باعث بیماریهای مختلف و مشکلات زیاد شده اند را بدون محاکمه باید اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
البته عوامل خارجی هم دارد که باعث نوسان قیمت دلار می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۶:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
حداقل با شرکت های خوب و با کیفیت چینی مثل لنوو رابطه خوبی داریم جنس های باکیفیت رو بیارید
Pakistan
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
این قرارداد رو چرامنتشر نکردن من یه چیزهایی درموردش دیدم نمیدونم درسته یا نه مثل همکاری در ساخت فرودگاه وراه آهن،خودرو سازی،دفاعی،آموزش سربازان دو طرف و فروش نفت به قیمت پایین به چین و ایجاد راه ارتباطی با اروپا برای چین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
تاجر داشتیم که رفته چین خود پیشنهاد جنس بنجل و ارزان به تولید کننده چینی داده و جنس را قاچاق وارد کرده و به چندین برابر قیمت و با مارک اصل فروخته و به همین خاطر هم از بانک و صرافی درخواست دلار نیمایی دارد !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
اولا قرار داد نیست و سند همکاری است یعنی می توان در این نوع زمینه ها همکاری کرد در صورت نیاز و مصالح کشور ، دوما سند همکاری در تمام جهان شامل چنین مواردی است و نیاز های جهان کنونی همین گونه امور است که با هم تعامل دارند و زندگیشان را می کنند و هیچ کدام بد نیست الا از دید گاه دلالان و مخالفان و دشمنان ملت ، قیت نفت هم در زمانی که تحریم هستیم و پنج سال است که اجازه فروش علنی کالای خود را نداریم و ملت از شدت تحریم و فقر ضعف کرده اند ، عقل حکم می کند که به قیمت کمتر رضا باشیم و راه ارتباطی داخلی ابتدا مفید برای داخل است بعد برای چین در چند هزار کیلومتر دور تر ، حتی راه آهن زمان رضا شاه نیز که برای حمل ارتش و سلاح استعمار انگلیس و روس بود باز برای ایران فوایدی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
مسلما این خبر برای دلال ها بسیار بد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
خوبه
Germany
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
برو متن قرارداد رو بخون بعد شکرگزاری کن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۶:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
خدا رو شکر بالاخره یکم از غرب و برجام بی فرجام فاصله بگیریم دو تا قرار داد با کشور های دوست ببندیم.
کشور ایران و چین هزاران سال است که با هم رابطه دارند و باید از این تفاهم فرهنگی و تاریخی استفاده کرد و اقتصاد کشورمون رو با قرارداد های درست کمی بهتر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
هرچی باش از اروپاییها مرد ترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
آلمانی قرار داد را شما خوندید؟! عجیبه والله چون اونی که ما شنیدیم و دیدیم سند همکاریه نه قرار داد ، حال چه فشاری به شما در آلمان ایجاد شد که داد می زنید و البته خدا را شاکریم که این راه را نشان داد و توانستیم شیاطین خائنین را رجم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چه گذشتی براه ملت این چه قراردادی که ملت نمیداند
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ملت بداند چه???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چرا به واردکنندگان اجناس نامرغوب و سرطانزا که سالهاست همه مردم را نابود کرده اند اعتراض نمی کنید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
نیازی به اطلاع رسانی مردم نیست .....تاکنون که همیشه همینطور بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
از غرب و غرب زده ها بهترند و شمایی که می گویید ملت نمی دانند! یعنی شما تنهایی ملت هستید ؟ اول ثابت کنید که جزو ملت هستید بعد ادعای ملت بودن کنید و البته دانستن شما چه دردی از ملت دوا می کند.
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
یک کشور با ویژگی های منحصر به فرد در دنیا را به کشوری که سابقه اش گویای این است که برای قدرتمند کردن خود به هر کاری به هر کاری دست خواهد زد فروختن
قلب های شکسته فدای دوست داشتنت وطن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
جناب قلب شکسته ، تو اطلاع کامل داری که فروختند و تمام ؟ نکند این هم مانند همان شایعه باشد که جزیره کیش را فروختند و کلی قلب ها را شکستند بعد معلوم شد که شکر خورده اند ، ایران امروز نه ایران دوران قاجار و نه مانند دووران پهلوی است که برای بقای سلطنت منحوس خود به تاراج دادند. جناب شما یا از بی خبرانید و یا طوطی صفت هستید و یا از قاچاقچیان و دلالان و یا از دشمنان ملت هستید زیرا بایدن هم از این ارتباط قلبش شکست . اما ان سه نقطه اخر بعد وطن نشان از چه دارد ؟ یا نام وطن را نمی دانی و یا کسر شان تان است بنویسید و یا وطن شما جای دیگر است و نام سری است و یا کلا بی وطن تشریف دارید و یا به قول شما ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
این هم برجام 2 با شکست مجدد ایرانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
وقتی از حقایق سیاست و نیاز مبرم مردم بی خبرید سکوت بهتر است و خجالت باید کشید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ایران رفت
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
کجا? رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
این قرارداد و با غرب و آمریکا هم می بستیم همین حرف و میزدی دوست عزیز؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
شما جزو ایران هستید یا نه ؟ به کوری چشمن دشمنان ، ایران بعد هفت هزار سال تمدن در بهار جوانه زده است. این آرزوی معندان و خود فروخته و اربابان استکباریشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
عجب تازه یادتون افتاد که با قدرت اول اقتصاد سند همکاری امضا کنید چی شده از اربابهای غربیتون نا امید شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چه فرقی به حال تو میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
حال نوبت نا امیدی غرب است. گرچه دیر است اما ضرر از نصف هم برگرده باز خوبه
Iran (Islamic Republic of)
علیاری
۱۵:۳۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
این چه دموکراسی هست که مردم در تصمیمات سرزمینی هیچ نقشی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
پس مجلس که هر چهار سال میری رای میدی برا چیه در کدام کشور دنیا دولتها تمام قراردادهایشان را برای تایید عموم مردم منتشر میکنند
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
مردم چکاره هستند??علیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
مردم وقتی رای میدن و نمیدن باید فکر تصمیمات سرزمینی باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
دوست عزیز نمیدونم این چه توقعیه که برخی مثل شما دارند که باید یک قرارداد رو به رفراندوم بذارن؟؟ ایا تمام مردم ایران که حق رای دارند (۱۸ سال به بالا) در حوزه سیاست و اقتصاد سر رشته دارند؟؟ ایا پدر بزرگ ۷۰ ساله من که ۵ کلاس سواد داره یا خود من که هیچ علمی از روابط خارجه ندارم واجد شرایط این هستم که نظر بدم بنده از این قرار داد طرفداری نمیکنم اما اینکه بخوان هر قراردادی رو به رای مردم ببندن کاملا غیرمنطقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
جناب مگر واردکنندگان کالاهای درجه هزار باشما مشورت کرده انددددد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۸:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
در کدام کشور مردم راجع به انعقاد توافقات بین المللی نقش دارند؟؟ نکنه فکر کردید برای هر توافقی رفراندوم برگزار میکنن؟؟؟ بجای این ادعاها یکم سوادتونو بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
فیروزه
۲۲:۰۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
آقای ناشناس شما وقتی اطلاع از کاربرد دموکراسی نداری پس اظهار نظر در این مورد نفرما
شما همین روشی که غیر منطقی هستش طبق منطق جناب عالی کارآمدیش در کشور های با بالاترین سطح رفاهی و اجتماعی و سیاسی دنیا استفاده میشود بروید سیستم سیاسی رفراندوم رو در کشور های حوزه نوردیک و اسکاندیناوی و سوئیس و اتریش ملاحظه بفرمایید بعد بدانید که همه برابریم در همه مسایل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
شما سنگ مردم را به سینه می زنید یا منافع غرب را ؟ چرا فاش شدن اسرار کشور و مردم را با تجاهل دنبال می کنید ؟ اگر در جهان کشوری یافتید که دارای و اسرار خود را به دوست و دشمن لو داد باشد ( غیر از امثال مستعمره و مستحمره های چون پهلوی) بگوید تا ایران هم دومی باشد . این گونه نظرات غیر از خیانت و به باد دادن مملکت و زحمت مقاماتی که خود به آنها رای داده ایم نیست؟ یا این که امثال شما نان ونمک این آب و خاک می خورید و به نفع غرب رای می دهید و ضربان قلبتان با ضربان غرب تنظیم شده است که حالا بمانند غربیان ضربان شما هم تند شده است؟ معنی دمکراسی این است که گوشت را به گربه بسپاریم؟ دمکراسی چه ربطی دارد به همکاری بین کشور ها ؟ دموکراسی گفتن تان یعنی که خوب تعریفش را می دانیدخود خیلی تابع هستید ! این دمکراسی که شما می گویید یعنی حماقت ، یعنی تجاهل ، یعنی تکرار پروسه بی محتوا کردن برجام!! و فنا کردن ملت و نابودی مملکت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ان شاءالله خیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
به به مبارکشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
از کجا معلوم این توافق به نفع ماست ؟ مگه کسی از مفاد کاملش خبر داره ؟؟ مگه هرچی مسئولین میگن درسته و خوبه ؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
خوب که خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
در جهان وقتی مسئولی با رای اکثریت انتخاب می شود باید اعمال و گفتارش را هم پذیرفت نمی شود که در هر تصمیم روزانه او رایگیری شود و یا مشکوک بود چنانکه اکثریت مردم آمریکا اقدامات ترامپ را غلط می دانستند اما تا آخرین ساعات قانونی تحمل کردند.
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۵:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
خب اصول و بندهاش رو هم منتشر کنید
برای برجام کور بودیم
اما دیگه نمیتونیم راجع به هیچ قراری بی تفاوت باشیم
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
منتشر کنن چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
بعد از امضا دیگر چه فرقی دارد بدانیم یا ندانیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
عزیزان این تنها یک سند تفاهم برای شروع قرار داد است و هنوز بار حقوقی و اجرایی ندارد و اما اگر به مرحله قرار داد هم برسد لازم نیست که تک تک افراد بدانند. پس انتخاب و رای گیری مسؤلین برای چیست ؟ و آیا نظر خواهی از همه عملی است و آیا در این صورت هر گز نتیجه ای حاصل می شود ؟ در موقع انتخاب مسؤل بی تفاوت نباشید اما بعد از انتخاب این گونه حرفها تمایل به آشوبگرایی و جرمگرایی و بی خردی کودکان را نشان می دهد
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۰:۵۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
جناب ناشناس! این حق ملت است که از محتوای قراردادهای خارجی باخبر باشند و این هیچ ربطی به رای گیری و این موارد ندارد و سعی نکنید که موضوع بحث را منحرف کنید. در ضمن از کی تا حالا آگاه سازی مردم مصادف شده با بی خردی و آشوبگرایی و جرم گرایی ؟ حتی ملت خودتان را هم دشمن می پندارید؟؟ واقعا که باعث تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
تجربه برجام
۱۵:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
مهمترین مسله برای ما حفظ نظام و ایدولوژی است که بابت آنها هزاران شهید تقدیم شد حالا باید بررسی کرد طی این 40 سال چه کشورهایی دنبال منافقین بودن و داعش درست کردن و در جنگ سلاح شیمیایی به صدام دادن متاسفانه برجام با حسن نیت شخص دولت با همین کشورهای متخاصم بسته شد که اکنون در مقابل چین هم قرار گرفتن پس ما و چین دشمنان مشترک داریم لذا عقل هم حکم میکنه روابطمان باید مستحکم باشه و اقتصاد مان را هم بسازیم و تولید مشترک داشته باشیم تا تحریم خنثی شود حالا چرا بعضی داخلی ها کامنت میزارن و مثل بی بی سی نگران شدن الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چون که اینها تاریخ را خوب خواندند ولی شما چشمتون بسته فقط هر چه انها برایت املا می کنند مینویسی عزیز برجی چند از دولت چین حقوق میگیری
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۶:۵۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
سالی(قرنی) که نکوست از بهارش پیداست,کدوم قرارداد تا حالا بسته شده و به نفع مردم تموم شده؟
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
بعضی داخلی ها نمیفهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
مهمترین دشمنان ما خائنین داخلی هستند که با واردات کالاهای بی کیفیت ،سالهاست که باعث انواع مشکلات و بیماریها و .... شده اند !!!! ولی هیچکس با اونها کاری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
به چه قیمتی؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
بدبخت تو مگه از قرارداد خبر داری که ازش دفاع میکنی؟؟ نکنه از چین حقوق مگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
بد بخت تو که قرار داد و نخوندی چرا مخالفت می کنی ؟ نکنه از آمریکا حقوق به دلار می گیری
آخرین اخبار