رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از مثبت شدن تست کرونای انگلیسی ۳ نفر دیگر در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: براساس آخرین نتایج مشخص شده توسط آزمایشگاه تشخیص کرونا، تست کرونای انگلیسی ۳ نفر دیگر در کلور خلخال (۱ مرد و ۲ زن) مثبت اعلام گردید.

او افزود: در حال حاضر با ۱۲ مورد بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در اردبیل و ۸ نفر در خلخال، جمعا ۲۰ نفر بدلیل این بیماری در استان شناسایی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: از همه خانواده‌هایی که مسافر از استان خوزستان و استان‌های درگیر یا کشور عراق دارند یا افرادی در این دو منطقه کار می‌کنند و به استان خواهند آمد درخواست می‌کنیم به محض ورود این افراد به استان، به سامانه ۴۰۳۰ یا شماره تلفن مرکز مدیریت بیماری‌های شهرستان اطلاع داده تا غربالگری و معاینه و تست انجام شود و در صورت ابتلای افراد، سریعا درمان یا ایزوله صورت گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده گردد.

حبیب زاده همچنین از شهروندان خواست تا غربالگری، معاینه و تست افراد مشکوک به کرونا و به خصوص کرونای انگلیسی را جدی بگیرند.

او افزود: در صورت مشاهده و تایید موارد ابتلای افراد به کرونای انگلیسی، باید خود فرد به سرعت درمان یا ایزوله شده و اطرافیان او نیز تحت کنترل قرار گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده، اطرافیان و جامعه شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.