دادستان عمومی و انقلاب رامشیر گفت: هر گونه برگزاری مراسم تا زمان عادی شدن شرایط کرونا در این شهرستان ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن خادمی دادستان عمومی و انقلاب رامشیر گفت: مهم‌ترین عامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شرکت در جلسات عقد و عروسی و ترحیم در تالارها، سالن‌های پذیرایی و مراسم خانگی است و به همین خاطر هر گونه برگزاری مراسم تا زمان عادی شدن شرایط و اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان ممنوع است.

او بیان داشت: بر اساس مصوبه کمیته مقابله با پیشگیری بیماری کرونا و شورای تامین شهرستان، برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی و ترحیم و مجالس خانگی به هر نحو تا اطلاع ثانوی به کلی ممنوع است و برگزار کنندگان این مراسم به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات) تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. ودرمراسم عروسی شخص داماد وپدر داماد بازداشت وطبق قانون مجازات خواهند شد.

خادمی افزود: در صورت تخلف و سرایت بیماری در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود مقصرین به استناد مواد ۴۹۲ و ۴۹۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

 دادستان عمومی و انقلاب رامشیر تصریح کرد: مامورین نیروی انتظامی شهرستان موظف هستند تا علاوه بر جلوگیری از برگزاری هر گونه مجالس عروسی و عزاداری و ترحیم با متخلفین برخورد قانونی کنند.

دادستانی رامشیر از شهروندان هم خواسته است تا در صورت مشاهده برگزاری هر گونه مراسم مراتب را جهت اقدام قانونی به مراجع قضایی و یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.