مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش ۲۸ درصدی بستری‌های کرونا از ابتدای نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

علی متکی، مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: بستری‌های کرونا در اول فروردین ۱۴۰۰ در استان ۱۸۰ نفر بود و امروز این تعداد به ۲۳۲ نفر رسیده است که ۲۸ درصد افزایش دارد.


علی متکی افزود: از بستری‌های امروز کرونا در مراکز درمانی گلستان، ۴۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) هستند و ۲۳ بیمار هم با دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.


متکی ادامه داد: متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۲ هم استانی مبتلا به کرونا به رحمت خدا رفتند.

 

او  با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونای جهش یافته  هم گفت: تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در گلستان به هشت نفر رسید که همه تحت درمانند و رو به بهبود هستند و در بین آن ها یک  کودک سیزده ساله هم بود .

 

متکی ادامه داد: تاکنون کرونای انگلیسی  در شهرهای گرگان ، گنبدکاووس ، بندرترکمن و بندرگز مشاهده شده است .


متکی با بیان این که گلستان در هفته‌های آخر اسفند وضعیت باثباتی را در روند بستری‌ها و مبتلایان داشت، اما افزایش سفر‌های نوروزی در کنار دورهمی‌ها و عیددیدنی‌ها که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را سخت می‌کند، کادر درمان را نگران کرده است و مهم‌ترین نگرانی ما افزایش مبتلایان کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی است که کار کادر درمان را سخت می‌کند.


او از هم استانی‌ها خواست: امسال هم صبوری کنند و برای حفظ جان خانواده و عزیزانشان، دور دورهمی‌های نورزو را خط بکشند و به عیددیدنی‌های مجازی اکتفا کنند.


او گفت: هم اکنون فقط رامین ، مراوه تپه و گمیشان در وضعیت آبی و مابقی شهر‌های استان در وضعیت زرد کرونا هستند.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.