مدیرکل اداره راه آهن جنوب گفت: جابجایی ۹ هزار و ۶۹۰ مسافر از طریق ایستگاه‌های قطار این اداره کل طی ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۵ فروردین امسال انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالکریم درویش‌زاده مدیرکل اداره راه آهن جنوب گفت: جابجایی ۹ هزار و ۶۹۰ مسافر از طریق ایستگاه‌های قطار این اداره کل طی ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۵ فروردین امسال انجام شد و تاکنون با انجام تست‌های سریع تعداد ۶۰ مسافر مبتلا به کرونا شناسایی و از ورود آن‌ها به قطار جلوگیری شد.

او با بیان اینکه حمل و نقل مسافر از طریق شبکه ریلی در یک سال گذشته تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفت و جابجایی مسافر با افت شدید همراه بود، افزود: همزمان با شیوع این بیماری تمامی پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از سوی راه آهن جنوب با جدیت اجرا و عملیاتی شدند.

درویش‌زاده بیان داشت: این شرایط با فعالیت مجدد قطار‌های محلی در حوزه راه آهن جنوب و فعالیت قطار‌های سراسری با ۵۰ درصد ظرفیت با تغییراتی همراه شد و  به منظور رعایت نکات بهداشتی در داخل قطار‌ها با حساسیت بسیار بالایی انجام شد و در نتیجه از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا پنجم فروردین ماه امسال، جابجایی مسافر در محدوده راه آهن جنوب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ورود بیماران مبتلا به داخل قطار‌های مسافری با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی اهواز، استانداری و ستاد کرونای خوزستان انجام شد، از ۱۲ اسفندماه ۹۹، تست کرونا در داخل ایستگاه‌های قطار اهواز، خرمشهر، شوش و اندیمشک شروع شد و تمامی مسافرانی که از مبدا این شهر‌ها با قطار‌های سراسری سفر کردند تحت انجام تست رپید قرار گرفتند.

این مقام مسئول گفت: انجام تست‌های رپید در ایستگاه‌های راه آهن جنوب همچنان ادامه دارد و علاوه بر این از مسافران اعزامی از ایستگاه‌های تهران و مشهد به سمت خوزستان نیز تست گرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.