یزدان پناه بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ارگ تاریخی بلقیس اسفراین تأکید کرد.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در نشستی با فرماندار اسفراین گفت: به‌عنوان متولی باید زیرساخت‌های لازم در ارگ بلقیس را فراهم کنیم تا هم مردم گرایش بیشتری به سفر و دیدن این مکان تاریخی داشته باشند و هم بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری تشویق شود.


بیشتر بخوانید


او توسعه گردشگری را گامی در جهت ارتقاء سطح رفاه مردم عنوان کرد و افزود: با توجه به پیشینه تاریخی شهرستان اسفراین، این شهرستان می‌تواند نه‌تن‌ها در محور گردشگری بلکه در سایر زمینه‌های صنایع‌دستی نیز در سطح استان و کشور معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: برای توسعه صنعت گردشگری و رونق و توسعه شهر تاریخی بلقیس اسفراین، باید زیرساخت‌ها فراهم شود که برای این منظور تلاش داریم در سال جدید اقدامات ویژه‌ای انجام دهیم.

او با اشاره به بازدید خود از موزه اسفراین، گفت: امیدواریم امسال با همیاری فرمانداری این پروژه به اتمام برسد و با تجهیز آن، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

مهدی کرامتی، فرماندار اسفراین نیز در این نشست، صنعت گردشگری را یکی از پیشران‌های توسعه‌ای استان و شهرستان دانست و افزود: این شهرستان به دلیل تعدد آثار تاریخی، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صنعت گردشگری به‌خصوص در حوزه بوم گردی دارد.

او تأکید کرد: ارگ بلقیس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنا‌های خشت و گلی در کشور شناخته می‌شود که انتظار داریم توسعه و بیش‌ازپیش معرفی شود، به همین منظور باید زیرساخت‌های گردشگری در این مکان تاریخی تقویت شود، به دلیل محدودیت در اعتبارات استانی باید از ظرفیت اعتبارات در سطح ملی بهره جست.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.