۲۴ مسافر در مازندران در پنج روز اول عید به کرونا مبتلا شدند.

دکتر پارسایی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه موارد بستری به صورت چشمگیری در مازندران در حال افزایش است، گفت: حدود ۲۴ مسافر در مازندران در پنج روز اول عید به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

او بر رعایت شیوه نامه ها بهداشتی توسط مسافران تاکید کرد و افزود:بیشتر تست‌هایی کرونایی که در ایام عید انجام می‌دهیم بر روی مسافران هستند.

دکتر پارسایی گفت: شناسایی تعداد زیادی کرونای انگلیسی در شهر‌های مختلف مازندران نشان می‌دهد که این ویروس در استان در حال چرخش است.

او با بیان اینکه کرونای انگلیسی بیشتر افراد جوان و کودکان را مبتلا می‌کند، افزود:این زنگ خطری برای کل جمعیت استان بوده، چون این افراد گروه فعال جامعه بوده و تماس‌های بیرونی زیادی دارند که می‌تواند خطرناک باشد و ویروس را به منازل برگرداند.

او افزود:مردم فکر می‌کنند خطر کرونا رفع شده ولی واقعیت این است که خطر به هیچ وجه رفع نشده و ممکن است که وارد موج چهارم شویم.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:تا زمانی که ۸۰ درصد جامعه در مقابل این ویروس واکسینه نشوند خطر وجود خواهد داشت.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
دولت می خواد با من بمیرم و تو بمیری ، تو رو خدا ، شما رو سر جدت اینکارو کنید و اونکار رو نکنید این بیماری رو مهار کنه!!!!
کاسبی خوبی هم دارن میکنن، هر روز تردد غیرمجاز یه تومن ، اونوقت چرا باید جلوی ترددها رو بگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۴۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
آقا، خانم، هموطن ، میدونیم یه سال برای همه سخت بود، نیاز به استراحت و تجدید روحیه داریم، اما با سفر یک درصد احتمال بدین کرونا بگیرین، نوشهر 50 درصد مسافرایی که تست ازشون گرفتن کرونایی بودن، مشکل اینه که دولت توی اخرین ماهها و آخرین عید گفته بزار مردم برن سفر که کمتر گله کنن از دولت
آخرین اخبار