اداره اطلاعات شورای دولتی جمهوری خلق چین گزارش سالانه خود را درباره موارد نقض حقوق بشر در آمریکا در سال ۲۰۲۰، منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت شورای دولتی چین، در این گزارش ۲۸ صفحه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است در سال ۲۰۲۰، بی کفایتی واشنگتن در مهار همه گیری، نتایج تاسف باری را رقم زد و بی نظمی در دموکراسی آمریکا آشوب‌های سیاسی را موجب شد. اقلیت‌های قومی تبعیض نژادی را تجربه کردند و ناآرامی‌های ادامه دار اجتماعی، امنیت عمومی را در آمریکا تهدید کرد.

این گزارش همچنین توجه را به شکاف فزاینده غنی و فقیر در آمریکا جلب می‌کند که نابرابری اجتماعی را در آمریکا موجب شده است. این گزارش می‌افزاید اقدام آمریکا به نادیده گرفتن قوانین بین المللی فجایع انسانی را موجب شد.

این گزارش روز چهارشنبه در کنفرانس خبری اداره اطلاعات شورای دولتی جمهوری خلق چین منتشر و تاکید شد هدف از انتشار این گزارش تاکید بر معیار‌های دوگانه واشنگتن در بحث حقوق بشر است.

چانگ جیان مدیر مرکز تحقیقات حقوق بشر دانشگاه نانکای گفت: "ما با انتشار این گزارش می‌خواهیم شرایط واقعی حقوق بشر در آمریکا را نشان دهیم و روشن کنیم که آمریکا وقتی از حقوق بشر در کشور‌های دیگر حرف می‌زند، نیات سیاسی خود را دنبال می‌کند. "

در این گزارش به موارد مختلف خشونت پلیس و حملات علیه آسیایی تبار‌های آمریکا اشاره شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار