نیکداربینش گفت: از نخبگان علمی، طرح‌های تولیدی و اشتغالزا به منظور خودکفایی و درآمدزایی برای بخش مرکزی امیدیه حمایت می‌کنیم.

سید صالح نیکداربینش بخشدار مرکزی امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با دعوت از نخبگان علمی، جوانان انقلابی و جهادگر برای ارائه طرح‌های تولیدی و اشتغالزا گفت: خودکفایی و در آمدزا کردن دهیاری‌های این بخش امری ضروری است.

او افزود: به منظور ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و ایجاد اشتغال برای روستاییان، تفاهم نامه همکاری مشترک با پست بانک ایران از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۱۳۹۵ در ۵ محور کشاورزی، عمرانی، خدماتی، صنعتی، گردشگری منعقد شده است.

نیکدار بینش بیان داشت: تغییر نگرش دهیاران درخصوص نحوه تامین منابع مالی، تقویت تفکر، اتکا نداشتن بیش از حد به کمک‌های دولتی برای مدیریت روستا، گسترش ترویج فرهنگ کارآفرینی در روستا‌ها و توجه بیشتر مدیریت‌های محلی باید به خلاقیت و نوآوری در مدیریت منابع و امور اقتصادی روستا‌ها منجر شود.

بخشدار مرکزی امیدیه با بیان اینکه طی ۵ سال اخیر هیچگونه استقبالی از سوی دهیاری‌ها جهت جذب تسهیلات مذکور صورت نگرفته است، اظهار داشت: به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری و حرکت علمی و عملی در مسیر چشم انداز و شعار سال ۱۴۰۰ و در جهت ایجاد اشتغال از سوی دهیاری‌ها و درآمدزایی پایدار، دهیاری‌ها به عنوان متولیان توسعه در مناطق روستایی و محروم، از جوانان جهادگر، انقلابی و نخبگان علمی شهرستان دعوت می‌کند تا طرح‌های خلاقانه و نوآورانه تولیدی و درآمدزای خود را برای جذب تسهیلات موصوف در ۵ محور کشاورزی، عمرانی، خدماتی، صنعتی، گردشگری و جهت اجرا از طرف دهیاری‌ها تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال به دبیر خانه بخشداری مرکزی امیدیه ارائه دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نخبگان علمی، جوانان جهادگر و انقلابی جهت دریافت راهنما و فرمت اولیه تدوین طرح توجیهی می‌توانند با شماره ۰۹۱۶۷۸۵۰۴۰۲ تماس حاصل کنند، ادامه داد: مشوق‌هایی در این زمینه برای طرح‌های خلاقانه موفق در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه باید بازار هدف و زود بازده در طرح‌های پیشنهادی ارائه شده و شرایط جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی، آب و انرژی منطقه مد نظر قرار گیرد.

او در پایان تاکید کرد: تسهیلات مذکور جهت اجرای طرح‌های پیشنهادی مختص دهیاری‌ها است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.