سرهنگ بینقی گفت: وقوع سرقت در زمینه جیب‌بری سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال ۱۳۹۸ در استان کاهش ۳۳ درصدی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،سرهنگ بینقی رئیس پلیس آگاهی استان سمنان؛ گفت: قاپ‌زنی مانند سرقت کیف و گوشی نیز در استان سمنان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش ۱۹ درصدی داشت. 

او ادامه داد: با اقدامات پلیس آگاهی استان سمنان سال گذشته سه‌هزار و ۱۵۰ سارق در استان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان بیان کرد: کشف وقوع سرقت در استان سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، با ترفندهای تخصصی پلیس چهار درصد افزایش یافت.

او تاکید کرد: حفاظت فیزیکی مانند نصب دوربین، نصب حفاظ و استفاده از نگهبان، مهمترین راهکارها در پیشگیری از سرقت است.

سرهنگ بینقی اضافه کرد: فرهنگ خوب همسایه‌بانی در پیشگیری از سرقت موثر است، اما ضرورت داد در گام اول همسایه مورد اعتماد و وثوق باشد.

او تصریح کرد: پلیس با تمام توان به دنبال ارتقای امنیت جامعه است، اما در زمینه پیشگیری از وقوع سرقت ضرورت دارد آحاد جامعه هوشیار باشند و با رعایت نکات ایمنی و حفاظت فیزیکی به پلیس کمک کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان ادامه داد: پلیس با اجرای طرح بهاره و حضور در محله‌ها در تلاش برای برقراری امنیت و پیشگیری از سرقت در شهرهای استان سمنان است.

سرهنگ بینقی ضمن توصیه برای پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز تاکید کرد: افزایش ضریب امنیتی درهای ورودی، پشت بام، بالکن و حیاط منازل گامی مهم در جلوگیری از سرقت به شمار می‌رود.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان یادآور شد: ۸۱ درصد سرقت‌ها در سال گذشته در استان مربوط به چهار حوزه اماکن خصوصی، سرقت‌های خرد، سرقت داخل و قطعات خودرو و سرقت منزل بود و آمار نشان دهنده ضرورت توجه و جدی گرفتن بیش از پیش نکات حفاظتی در پیشگیری از سرقت است.

انتهای پیام /گ 

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.