قمیشی با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول گفت: دید و بازدید‌های نوروزی و بی توجهی به اصول بهداشتی به گسترش کرونای انگلیسی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قمیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستان بزرگ این شهرستان در حال تکمیل است، گفت: همکاری مردم و مسئولان در شرایط حساس کنونی برای کاهش بار ورود بیماران کرونایی به بیمارستان امری ضروری تلقی می‌شود.

وی استفاده از ماسک، جلوگیری از تجمع و دورهمی، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مکرر دست‌ها را از مهمترین راهکار‌ها برای شکستن زنجیره انتقال کرونا دانست و افزود: در این شرایط بحرانی با برگزاری هرگونه مراسم و دورهمی به شدت مخالف هستیم، اما علیرغم هشدار‌های پی در پی مردم به سهل انگاری ادامه داده و به برگزاری اینگونه مراسم و شرکت در آن‌ها مبادرت دارند.

قمیشی با اشاره به گسترش چشمگیر ویروس انگلیسی در دزفول، بیان داشت: ۸۵ درصد بیماران در اسفندماه با علائم شدید و بحرانی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و اگرچه تاکنون یک هزار و ۶۲۳ نفر از کادر بهداشت و درمان، بیماران دیالیزی و سرطانی، سالمندان و جانبازان علیه کرونا واکسینه شده‌اند، اما براساس آخرین ارزیابی، شاخص استفاده از ماسک از سوی مردم به ۷۳ درصد رسیده است.

دزفول در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و تاکنون مواردی از ابتلا به ویروس انگلیسی در این شهرستان مشاهده شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.