۱۱ عادت عجیب نوابغ تاریخ؛ از ایستاده نوشتن تا تمرین در زیر زمین

در این گزارش، عادت‌های عجیب برخی از نوابغ، از جمله مشهورترین هنرمندان، نویسندگان و مخترعان تاریخ را مطالعه خواهید کرد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نبوغ و عجیب بودن غالباً با هم همراه هستند. حتماً تا به حال شنیده اید که افراد نابغه اغلب رفتار‌های عجیب و غریبی دارند؛ در این مطلب با تعدادی از عادت‌های عجیب و غریب برخی از نوابغ مشهور دنیا آشنا خواهید شد.

فیثاغورث از لوبیا متنفر بود

فیثاغورث ریاضیدان یونانی که پدر گیاهخواری نامیده می‌شود، محبوبیت یک سبک زندگی بدون گوشت را رواج داده است. اما اگرچه او صرفاً گیاهخواری می‌کرد، اما علاقه‌ای به لوبیا نداشت. فیثاغورث از خوردن لوبیا امتناع می‌ورزید و حتی پیروان خود را از خوردن یا لمس آن منع می‌کرد. هرچند ما نمی‌دانیم این انزجار ناشی از بهداشت بوده یا دلایل مذهبی داشته، اما طبق یک افسانه، یک روز مخالفان فیثاغورث خانه‌اش را با لوبیا احاطه کردند و از او خواستند تا از خانه بیرون بیاید و مبارزه کند، اما او به دلیل وجود لوبیا در اطراف خانه‌اش از خانه بیرون نیامد.

بتهوون یک تشت پر از آب دم دست نگه می‌داشت

روند کاریِ لودویگ فان بتهوون تقریباً به اندازه ساخته‌هایش، نمایشی بود. بتهوون علاقه داشت که بین دفعات رفتن به دستشویی بنویسد. او کمی قدم می‌زد، سپس آب را روی سرش خالی می‌کرد.

 دموستن خود را زیر زمین پنهان می‌کرد

سبک تمرین دموستن نیز در میان ۱۱ عادت عجیب نوابغ قرار می‌گیرد. دموستن، دولتمرد یونان باستان، این گفته را که "تمرین شما را کامل می‌کند" به یک سطح کاملاً جدید رساند.

طبق روایت پلوتارک مورخ، دموستن برای مدت طولانی در یک مخفیگاه زیرزمینی تمرین می‌کرد. او با سنگ در دهانش سخنرانی‌هایش را انجام می‌داد و گاهاً نیمی از سر خود را می‌تراشید تا قبل از آماده شدن خود را از مواجهه با مخاطبان دور کند.

 بالزاک ۵۰ قهوه در روز می‌نوشید

بالزاک ممکن است کارآمدی خود را مدیون مقدار زیادی کافئینی باشد که مصرف می‌کرد، اما این عادت عجیب هزینه‌هایی نیز در بر داشت. او گرفتار گرفتگی معده، سردرد و فشار خون بالا بود.

آنتونی ترولوپ نوشتن را زمان‌بندی می‌کرد

آنتونی ترولوپ فقط سه ساعت در روز می‌نوشت، و با این حال بسیار کارآمد بود. او هر ۱۵ دقیقه ۲۵۰ کلمه می‌نوشت، یعنی هر زمان که کارش تمام می‌شد، ۳۰۰۰ کلمه تولید کرده بود و اگر کتابی را قبل از تمام شدن وقت روزانه‌اش، تمام می‌کرد، نوشتن را متوقف نمی‌کرد. درعوض، بلافاصله کتاب دیگری را شروع می‌کرد.

 استراوینسکی روی سرش می‌ایستاد

ایگور استراوینسکی آهنگساز روسی-آمریکایی هر روز ۱۵ دقیقه روی سرش می‌ایستاد تا مغزش را پاکسازی کند.

ادگار آلن پو روی برگه‌های باریک می‌نوشت

ادگار آلن پو غالباً روی نوار‌های نازکی از کاغذ می‌نوشت که آن‌ها را به هم می‌چسباند و برای نگهداری راحت‌تر لوله می‌کرد.

داوینچی برنامه خواب متفاوتی داشت

گفته می‌شود که لئوناردو هر ۲۴ ساعت، چند چرت کوتاه می‌زد. گفته می‌شود که کم خوابی اثر منفی در موفقیت او نداشته‌است.

تسلا تمرینات انگشت پا انجام می‌داد

تسلا هم فقط دو ساعت در روز استراحت می‌کرد. او هر روز قبل از خواب انگشتان خود را ۱۰۰ بار می‌چرخاند، زیرا فکر می‌کرد این کار سلول‌های مغزی او را تقویت می‌کند.

 بن فرانکلین "حمام هوا" می‌گرفت

بنجامین فرانکلین قبل از شروع کار روزانه، به صورت برهنه و در مقابل پنجره باز یک ساعت به "حمام هوا" می‌پرداخت.

کی‌یرکگارد، کارول و وولف ایستاده کار می‌کردند

سورن کی‌یرکگارد، لوئیس کارول و ویرجینیا وولف همگی به صورت ایستاده می‌نوشتند. وولف، که معتقد بود نوشتن فقط نقاشی با کلمات است، اغلب پشت یک میز شیب‌دار بلند می‌ایستاد و می‌نوشت.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
من هم قرار نابغه بشم و اهدافی را در سر دارم.
آخرین اخبار