مد‌یر کل زند‌ان‌های استان فارس گفت: ۷۰۰ زندانی جرائم غیر عمد از نقاط مختلف این استان در انتظار کمک‌های مالی خیران هستند و برای آزادی این زندانیان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق ابراهیمی مد‌یر کل زند‌ان‌های استان فارس گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان با بدهی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از زندان‌های فارس آزاد شدند.

او اظهار داشت: این زندانیان با ۱۵۰ میلیاردتومان گذشت و رضایت شاکی، ۲۵۰ میلیارد تومان ستاد دیه و صلح و سازش، ۷۲ میلیارد تومان با بررسی مراجع قضایی و ۲۴ میلیارد تومان کمک ستاد دیه کشور در قالب کمک‌های بلاعوض آزاد شدند.

ابراهیمی با اشاره به عقد تفاهم نامه‌ای با بسیج زندان و سپاه در سال گذشته، افزود: با مشارکت سپاه و خیران ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌ها آزاد و با مشارکت شورای تامین و ائمه جمعه و جلب رضایت شکات از ورود ۱۷۰ زندانی به زندان‌ها جلوگیری شد.

او ادامه داد: همچنین برای حدود ۴۰۰ زندانی که جرم عمد و مجازات کیفری تحمل کردند و از توان پرداخت دین در زندان مانده بودند، نیز رایزنی شد.

مد‌یر کل زند‌ان‌های استان فارس تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های فارس به سر می‌برند که برای آزادسازی این زندانیان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان لازم است که این زندانیان در انتظار کمک‌های مالی خیران هستند.

او با اشاره به طرح نذر هشتم به نیت امام مهربانی، حضرت امام رضا علیه‌السلام که به صورت ملی در سطح کشور در حال اجراست، تصریح کرد: نذر هشتم از برنامه‌های جدید سازمان زندان هاست که طی آن، هر ماه هشت نفر زندانی نیازمند با جلب رضایت شاکی نزد خانواده باز می‌گردند.

ابراهیمی در پایان با بیان اینکه بازگرداندن زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده‌ها امری انسانی و ارزشمند است، ضمن قدردانی از نیک اندیشان فارسی، بیان کرد: اگر حمایت خیران نبود شاید عده‌ای از زندانیان تا سال‌های سال در زندان گرفتار بودند و نمی‌توانستند به آغوش خانواده‌های خود برگردند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.