شورای حقوق بشر سازمان ملل در چهل و ششمین نشست خود در ژنو تحریم‌های یک جانبه کشورها را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در چهل و ششمین جلسه خود در ژنو، از کشور‌ها خواست اعمال تحریم‌های یکجانبه را متوقف کنند و استفاده از این تحریم‌ها به عنوان ابزاری برای اعمال فشار سیاسی و اقتصادی را محکوم کرد.

روز سه شنبه قطعنامه‌ای در این زمینه به اتفاق آرا به تصویب رسید. ۳۰ کشور از جمله روسیه و چین از این سند حمایت کردند، درحالی که ۱۵ کشور که برخی از آن‌ها اعضای اتحادیه اروپا بودند، و همچنین انگلیس و اوکراین به آن رای منفی دادند. ارمنستان و مکزیک هم به آن رای ممتنع دادند.
بر اساس این قطعنامه، شورای حقوق بشر سازمان ملل از همه کشور‌ها می‌خواهد اتخاذ، حفظ یا اجرای اقدامات قهری یک جانبه را متوقف کنند ... به ویژه اقدامات قهری که نتایج فرامرزی دارند.

در این قطعنامه آمده است که این اقدامات باید لغو شوند، زیرا با منشور سازمان ملل و معیار‌ها و اصول حاکم بر روابط صلح آمیز میان کشور‌ها مغایرت دارند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعمال و اجرای تحریم‌های یک جانبه به دست برخی قدرت‌ها به عنوان ابزار فشار از جمله فشار‌های اقتصادی و سیاسی را به شدت محکوم کرد.

این شورا همچنین بر لزوم ایجاد فرآیندی بی طرف و مستقل درون نظام سازمان ملل برای کمک به قربانیان اقدامات قهری یک جانبه تاکید کرد که با رویکرد ارتقای پاسخگویی و جبران خسارت به موضوع درمان و اصلاح بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار