رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تولید محصولات باغی، سبزی و صیفی فراتر از نیاز داخل است و گرانی بازار ارتباطی به تولید ندارد.

محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اختلاف قیمت میوه از شمال تا جنوب شهر اظهار کرد: کمبود نظارت و نبود مدیریت مناسب علت اصلی فاصله قیمت شمال تا جنوب شهر است، در حالی که بنابر قانون، فروشندگان حق دارند که حداکثر ۳۵ درصد سود لحاظ کنند.

او افزود: توزیع میوه با قیمت مناسب و با سود متعارف حلقه‌های واسط باید به دست مصرف کننده برسد که متاسفانه امروز نبود نظارت باعث شده میوه حداقل ۲ تا ۳ برابر قیمت در بازار عرضه شود.

ملک زاده با اشاره به اینکه سرقفلی و اجاره مغازه نباید بهانه ای برای عرضه میوه با نرخ بالاتر شود، بیان کرد: مغازه داران از جنوبی ترین نقطه تا شمال تهران حق ندارند بیش از ۳۵ درصد سود لحاظ کنند؛ بنابراین تعزیرات و ناظران با اعمال نظارت بیشتر باید از گرانفروشی و اختلاف قیمت کاذب جلوگیری کند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه گرانی بازار میوه ارتباطی به تولید ندارد، گفت: تولید محصولات باغی، سبزی و صیفی فراتر از نیاز داخل است.

او ادامه داد: من این واقعیت را نمی خواهیم بپذیریم که مدیریت درست و نظارت در  بخش کشاورزی وجود ندارد و دلالان سهم اصلی را می‌برند.

ملک زاده در پایان تصریح کرد: به عنوان یک تولیدکننده در عرصه کشاورزی می‌گویم که محصولات کشاورزان به شکلی خریداری می‌شود که حتی هزینه‌های تولیدی آن‌ها را پوشش نمی‌دهد و قیمت‌ها بسیار پایین است و در مقابل با قیمت‌های گزاف به دست مصرف کننده می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۵:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
محله ماموزازکیلویی چهل هزاررسیده به27000
Germany
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
حداکثر سود35درصد؟ در اتوبوس شرکت واحد گرگان یکی تعریف میکرد که چند روز پیش به همراه یکی از آشنایان که راننده بود خرما پخش میکردیم و به هر مغازهای سر میزدیم و خرمای مورد نیازش را برای فروش تحویل میدادیم از ما کیلوئی 20تومان خریدند ولی در حضور من کیلوئی 42 تومان فروختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
چرا میگی نمیخوای بپذیری دلال باعث مشکلاته؟
میوه رو از باغدار به قیمت مفت می خرین تو بازار خدا تومن میفروشین . این وسط فقط کشاورز و مردم ضرر میکنن.
اون عده ای هم که فکر میکنن که چرا باغدار خودش نمیفروشه در جوابشون باید بگم باغدار وقتی محصولی تولید میکنه در سطح کیلو نیست در سطح تن هستش و برای نگهداری و فروش به صورت کیلویی دچار مشکل میشه و نمیتونه خودش همه این کارها رو انجام بده، البته برای بعضی ها که وضعیت مالی بهتری دارن ممکن هست ولی اکثریت نه.
آخرین اخبار