رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بازگشایی آثار تاریخی کاشان آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود دهقانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: بازگشایی مکان‌های تاریخی و فرهنگی این شهرستان به روی گردشگران به یکباره و بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آسیب جبران ناپذیری برای شیوع اپیدمی کرونا خواهد داشت.


او در نامه‌ای مکتوب به مهران سرمدیان، معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان، با اشاره به نامه شماره ۱/۱/۲۰۴۹ مورخ ۱۴۰۰/۱/۱ در خصوص بازگشایی مکان‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان کاشان گفت: گزارش بازدید کارشناسان بهداشت محیط حاکی از آنست که متاسفانه فروش بلیط جلوی درب ورودی باغ فین به صورت حضوری بوده و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری نمی‌شود.


رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان تصریح کرد: بنابراین در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کوویید ۱۹ و تجمع افراد در ورودی باغ فروش بلیط فقط اینترنتی انجام و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود.


دهقانی در بند سوم نامه در خصوص میزان ساعت بازدید گردشگران از باغ‌فین نیز تاکید کرده‌است: ساعت فعالیت باغ‌فین به ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر تغییر یابد و در ضمن بیش از ۵۰ درصد گردشگر در باغ و مکان‌های تاریخی پذیرش نشود.


او در آخرین عبارت این نامه یادآور می‌شود: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی آسیب جبران‌ناپذیری برای شیوع اپیدمی خواهد داشت.


گفتنی است: فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان دیروز دوم فروردین ماه ۱۴۰۰ از بازگشایی اماکن گردشگری و تاریخی کاشان خبر داد و تاکید کرد: فروش بلیط برای گردشگران فقط مجازی است و به هیچ عنوان بلیت به شکل حضوری فروخته نمی‌شود.


او بیان کرد: برای هر مکان در یک سانس بازدید خاص با فروش محدود بلیط به دلیل جلوگیری از ازدحام و شیوع بیشتر کرونا تصمیم گرفته شده‌است.


بازگشایی مکان‌های تاریخی و گردشگری کاشان در حالی توسط اصفهان اعلام شد که پیش از این مهران سرمدیان معادن مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از تعطیلی تمامی اماکن گردشگری و تاریخی کاشان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر داده‌بود و حتی این اعلام در بیشتر خبرگزاری‌ها و مطبوعات سراسری نیز منتشر شده‌بود.


علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز دیروز با تاکید بر اینکه روند ابتلا به کرونا در کاشان صعودی است گفته بود: در استان اصفهان روند ابتلا در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان و کاشان همچنان صعودی و احتمال قرمز شدن خوانسار و نارنجی شدن کاشان وجود دارد.


وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل زرد است.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.