فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل پس از اعلام طرح ریاض، از کشور‌های عربستان، امارات و یمن خواست حملات متقابل را متوقف کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، «توکل کرمان» فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل پیامی را به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و انصار الله یمن ارسال کرد.

او در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: هر عملی که منجر به صلح شود، مورد استقبال است. طرح آتش بس سعودی می‌تواند بستری برای آغاز مشارکت بیشتر باشد.

توکل کرمان سپس به عربستان سعودی، امارات و انصارالله پیامی فرستاد و گفت: عربستان سعودی و امارات باید به محاصره پایان دهند و فرودگاه‌ها و بنادر یمن را آزاد کنند و حوثی‌ها نیز باید محاصره تعز و حمله خونین در مارب را متوقف کنند.

عربستان سعودی روز دوشنبه طرح جدیدی را برای پایان دادن به بحران یمن و دستیابی به توافق سیاسی جامع از جمله آتش بس گسترده تحت نظارت سازمان ملل اعلام کرد.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در این خصوص گفت: این طرح شامل افتتاح فرودگاه صنعا برای مقاصد مشخص و تخصیص درآمد ویژه پرداخت حقوق کارمندان است. تنها راه حل، ارائه یک راه حل سیاسی است.

او مدعی شد که منتظر پذیرش و پاسخ انصارالله به طرح‌های ریاض به منظور حفاظت از خون یمنی‌ها و حل بحران انسانی در یمن هستند و به حمایت خود از ملت یمن و تلاش‌های صورت گرفته برای صلح ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری منصورهادی به قدرت، حملات هوایی و زمینی خود را به یمن آغاز کرد و طی شش سال جنگ با بیش از ۲۶۰ هزار حمله هوایی این کشور را ویران کرده و به بحرانی‌ترین وضع انسانی و اقتصادی کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۱۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
چه جالب !!!
این خانوم دقیقا حرف آمریکایی ها رو میزنه!!
آخرین اخبار