مهمترین رویداد‌های ادبی در هفته جاری را در این گزارش دنبال کنید.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته اتفاقاتی در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:


بیشتربخوانید


اعلام ساعت فعالیت تالار‌های مطالعه کتابخانه ملی ایران در ایام نوروز

فعالیت تالار‌های کتابخانه ملی در سال جدید از دوشنبه (دوم فروردین) از سر گرفته شد.

فعالیت تالار‌های تخصصی، عمومی، نشریات و رقمی از امروز دوشنبه دوم فروردین ماه طبق روال از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ باز است. تالار‌های شیفت شب نیز در همین تاریخ (دوشنبه، ۲ فروردین) از ساعت ۱۹ الی ۷ صبح روز بعد برقرار خواهد بود.

از سرگیری ثبت عضویت در کتابخانه ملی ایران در هفته دوم نوروز

امکان ثبت نام افراد برای عضویت در کتابخانه ملی ایران به منظور بهره مندی از خدمات حضوری از روز شنبه هفتم فروردین ماه در روز‌های اداری از ساعت ۸ تا ۱۴ فراهم است.

همچنین در راستای توزیع عادلانه اطلاعات و دسترسی آسان پژوهشگران به منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ امکان عضویت اینترنتی در سامانه دیجیتال این سازمان فراهم شده است.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای مسئولیت اجتماعی و فراهم کردن تسهیلات لازم برای پژوهشگران کشور و عموم مردم با درنظر گرفتن بحران ویروس کرونا، تلاش کرد تا علاوه بر فراهم کردن دسترسی آنلاین برای اعضای کتابخانه؛ شرایط یکسانی را برای بهره‌مندی از منابع اطلاعاتی برای عموم مردم فراهم کند.

همچنین کتابخانه دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی بدون محدودیت و به صورت رایگان ۲۳ هزار و سیصد کتاب را برای مطالعه آنلاین دراختیار علاقه‌مندان قرار داده است و افراد در تعطیلات نوروزی می‌توانند از امکانات این کتابخانه بهره‌مند شوند.

مجموعه «چهل قصه» با روایت هنرمندان و قصه‌گویان کانون منتشر شد

«چهل قصه» مجموعه‌ای شامل ۴ کتاب و ۴ دی‌وی‌دی است که به عنوان یک بسته آموزش قصه‌گویی از سوی کانون عرضه شده است.

این مجموعه منتخبی بازنویسی شده از قصه‌های کهن، قصه‌های بین‌المللی، مثل‌ها و متل‌ها است که در قالب چهار کتاب ویژه گروه‌های سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگ‌سال منتشر شده است.

این کتاب‌ها از سوی محمدرضا شمس، افسون امینی و علی خانجانی بازنویسی شده و علاوه بر قصه، ریشه‌های آن و شیوه‌های قصه‌گویی در این آثار شرح داده شده است.

بر همین اساس، علاوه بر این چهار کتاب، ۴ دی‌وی‌دی جداگانه مطابق همین رده‌بندی سنی وجود دارد که در آن هنرمندان نام‌آور کشور و قصه‌گویان کانون به اجرای قصه‌ها با تلفیق موشن و انیمیشن به مدت ۴۰۰ دقیقه پرداخته‌اند و دریچه‌ای تازه به دنیای قصه‌ها گشوده‌اند. هنرمندانی همچون رضا کیانیان، ثریا قاسمی، احترام برومند، علیرضا خمسه، سروش صحت، اشکان خطیبی، گیتی خامنه، مصطفی رحماندوست، مجید قناد، سروش جمشیدی، سارا روستاپور، افسانه بایگان، سعید شیخ‌زاده، اصغرهمت، اردلان شجاع‌کاوه و بهاره جهاندوست در این مجموعه به قصه‌گویی پرداخته‌اند.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار