قائم مقام کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: در راستای احقاق حقوق گردشگران و در پاسخ به اعتراض جمعی از مسافران نوروزی قشم، یکی از اسکله‌های گردشگری این جزیره پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هرمز امیری قائم مقام کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: براساس گزارش‌های مردمی و بررسی میدانی کارشناسان مشخص شد با تصمیم تعاونی قایقداران، هزینه دریافتی از گردشگران نوروزی برای گشت دریایی افزایش یافته و مسافران پس از بازدید مجبور به تحمیل هزینه اضافی برای بازگشت به اسکله مبداء شده‌اند.

۳۹۳ بازدید از اماکن و اصناف قشم انجام شد

قائم مقام کمیته نظارت ستاد اجرایی سفر قشم گفت: از ۲۹ اسفندماه تاکنون از ۳۹۳ واحد صنفی و گردشگری در جزیره قشم بازرسی انجام شد که۶ واحد صنفی پلمب و سه واحد مشمول تعلیق مجوز شدند.

او افزود: این بازرسی‌ها از ۳۰۶ واحد صنفی، ۷۲ واحد پذیرایی، ۶ مرکز تفریحی و ۹ مرکز اقامتی موقت انجام شد و مقدار ۱۳۵ کیلوگرم اقلام معدومی از آن‌ها کشف و برای ۳۵ واحد متخلف نیز اخطاریه صادر شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمد‌های ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.