منابع آگاه اعلام کردند آمریکا اقدام به انتقال ۳۰۰ دستگاه تانکر حامل نفت سوریه به عراق کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اشغالگران آمریکایی ۳۰۰ دستگاه تانکر حامل نفت را که از استان الحسکه سوریه به سرقت برده بودند به عراق منتقل کردند.

بر این اساس، منابع محلی در حومه منطقه السویدیه در این رابطه گفتند نیرو‌های اشغالگر آمریکایی صبح روز سه شنبه ۳۰۰ دستگاه تانکر حامل سوخت به سرقت رفته از میدان‌های نفتی سوریه را از طریق گذرگاه غیر قانونی المحمودیه واقع در جنوب گذرگاه الولید به حرکت در آوردند و به عراق منتقل کردند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در چند ماه اخیر ده‌ها کاروان حامل محموله‌های نفت به سرقت رفته سوریه را از استان حسکه به خاک عراق منتقل کرده اند. آمریکایی‌ها این کار را در چارچوب سرقت ثروت‌های زیر زمینی سوریه و محروم کردن ملت سوریه از این ثروت‌ها انجام می‌دهند.

پیشتر شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه به نقل از «تولسی گابارد» نماینده پیشین مجلس سنای آمریکا گفت دولت بایدن با استفاده از ارتش آمریکا به اشغال غیر قانونی شمال شرقی سوریه با هدف سرقت نفت این کشور ادامه می‌دهد، همچنانکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز به این موضوع با بی شرمی و صراحت تمام اذعان کرد.

حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم است، این در حالیست که به اذعان ترامپ، واشنگتن عامل اصلی پیدایش گروه‌های ترویستی از جمله داعش بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اگه سرقت بوده چرا هیچکس این کاروان رو نزد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
روسیه چطور
آخرین اخبار