مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا دوم فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۴۱ هزار و ۱۳۰ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری فارس بازدید کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کارزار کرونا، گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا دوم فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۴۱ هزار و ۱۳۰ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری فارس بازدید کرده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۳۰۰هزار بوده است.

مصیب امیری افزود: نوروز ۹۹ اماکن گردشگری و تاریخی فارس به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بود و به همین دلیل آمار گردشگری نوروز ۱۴۰۰ با نوروز ۲ سال پیش مقایسه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه کرد: بیشترین آمار بازدیدکننده در مجموعه‌های زیر نظر میراث فرهنگی تا به امروز مربوط به آرامگاه حافظیه است و پس از آن، آرامگاه سعدی، تخت‌جمشید، مجموعه زندیه و پاسارگاد قرار دارد.

او افزود: بلیت تمامی مجموعه‌های گردشگری زیر نظر این اداره کل به‌صورت اینترنتی و بر اساس ظرفیت ارائه می‌شود تا از ازدحام جمعیت در ورودی این اماکن جلوگیری و تدابیر بهداشتی رعایت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین ضریب اشغال ۲۲هزار تخت اماکن اقامتی رسمی فارس را ۳۰ تا ۳۵درصد اعلام کرد  و گفت: احتمال می‌رود این آمار تا پایان هفته بیشتر شود.

۳۰درصد از آثار تاریخی کشور و ۱۱ اثر از جمله تخت‌جمشید، پاسارگاد و باغ‌های آن، باغ ارم، شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار و مجسمه شاپور، کاخ ساسانی سروستان، قلعه دختر، کاخ اردشیر و شهر تاریخی گور و نقش برجسته‌های تنگاب به فهرست جهانی پیوسته‌اند.

فارس با ۲هزار و ۹۳۴ اثر ثبت ملی، رتبه نخست ثبت آثار تاریخی کشور را داراست و علاوه بر آن با ۴۰۰ جاذبه طبیعی منحصر به فرد همچون آبشار مارگون، هر ساله پذیرای تعداد بیشماری از دوستداران طبیعت است.

فارس از مهمترین مناطق عشایری کشور محسوب می‌شود و وجود ایلات عشایری در این استان خود جاذبه‌های بی بدیل برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌آید.

آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، شهر تاریخی بی شاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بی شاپور، موزه مردم‌شناسی کازرون، قلعه دختر، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط لار از جمله آثار تاریخی فرهنگی زیر نظر این اداره کل هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار