مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از آغاز طرح نوروزی کرونا در کشور بیش از ۷۰۰ نفر در مرز باشماق مریوان غربال گری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از آغاز طرح نوروزی غربال گری مرز‌ها در ۱۶ استان کشور، جمعیت هلال احمر استان کردستان هم بمانند سایر استان‌ها همه‌ی امکانات خود برای طرح غربال گری کرونا در مرز رسمی مریوان بکار گرفت.

جلالی افزود: علی رغم بسته بودن مرز و کاهش مسافرت‌های نوروزی به آنسوی مرز، بسیاری از تجار، کسبه و شاغلین در اقلیم کردستان عراق که بیشتر ایرانی هستند در تعطیلات نوروزی قصد بازگشت به کشور را داشتند که عمدتا غربال گری از این افراد صورت گرفت.

او تاکید کرد: ما توانستیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌ی بهداشت و درمان شهرستان خدمات مناسبی را از جمله تب سنجی، توزیع ماسک و مایع ضد عفونی و طرح آموزش همگانی را در مرز باشماق به مرحله‌ی اجرا در آوریم.

جلالی اظهار داشت: یکی دیگر از خدمات ارائه شده در مرز انجام تست تشخیص کرونا است که توسط عزیزانمان در شبکه‌ی بهداشت و درمان انجام می‌شود.

جلالی گفت: استقرار یک دستگاه کانکس، چند تخته چادر جهت استراحت مسافران، خیمه‌ی نماز و امکانات اولیه‌ی رفاهی از دیگر اقداماتی است که در مرز باشماق مریوان توسط جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: همچنین در این ایام دو دستگاه آمبولانس و یک خودرو پشتیبانی در مرز مستقر بوده و حدودا روزانه ۱۰ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر در طرح غربال گری به ارایه‌ی خدمات به مردم می‌پردازند.

او گفت: جمعیت هلال احمر کردستان تا زمانی که نیاز باشد جهت ارایه‌ی خدمات امدادی و غربال گری در مرز مریوان مستقر خواهد بود.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.