سرعت جریان‌های جنوبی در سواحل استان بوشهر افزایش می‌یابد که باعث می‌شود دریا در این مدت مواج باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اوایل وقت فردا با افزایش تدریجی سرعت جریان‌های جنوبی ابتدا در شمال خلیج فارس و سپس در سواحل استان افزایش می‌یابد و تداوم وزش باد در روز‌های پنجشنبه و جمعه، باعث می‌شود دریا در این مدت مواج باشد.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین در این مدت با وزش جریان‌های جنوبی ضمن افزایش دمای هوا در استان، ایجاد گردوخاک نیز دور از انتظار نیست.

او با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، آسمان را صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد پیش بینی کرده است و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و افزایش سرعت باد رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی ادامه داد: جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی و فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و امروز در فراساحل جنوبی گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انصاری افزود: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در فراساحل جنوبی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا در شمال خلیج فارس ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: در شبانه روز گذشته دیر با ۳۳ و بندر امام حسن با ۱۳ درجه سلسیوس، بیشترین و کمترین دما را داشته است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۱۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۳:۵۵ بامداد، جزر دوم ساعت ۰۸:۲۸ و مد دوم ساعت ۱۶:۳۰ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.