با ثبت مواردی از مرگ و میر ناشی از واکسن آسترازنکا، نروژ بکارگیری این واکسن را در دست بررسی بیشتر قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نروژ استفاده از واکسن آسترازنکا را در این کشور بررسی می کند.

در حالی که آژانس دارویی اروپا واکسن آسترازنکا را بی خطر ارزیابی کرده است و چندین کشور اتحادیه اروپا واکسیناسیون را از سر گرفته اند، برخی از کشورهای اسکاندیناوی از جمله نروژ همچنان از سرگیر واکسن آسترازنکا را در دست بررسی دارند.

کشور نروژ که تاکنون چهار نفر پس از دریافت واکسن آسترازنکا جان خود را از دست دادند و از هر بیست هزار نفر یک نفر عوارض جانبی جدی ناشی از این واکسن را تجربه کرده است، هنوز در حال بررسی ارتباط گسترده تر است. فرود فورلند، مدیر كنترل عفونت در انستیتوی بهداشت عمومی نروژ ، این موارد را بسیار جدی توصیف و تأكید كرد كه تحقیقات كامل در دست انجام است.

فورلند به مطالعه اخیر دانشگاهی اشاره کرد که حاکی از وجود رابطه احتمالی بین واکسیناسیون و عوارض جانبی جدی از جمله نوعی اختلال انعقادی غیرمعمول و لخته شدن خون و کاهش تعداد پلاکت است.

ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان از جمله کشور‌هایی هستند که قصد دارند واکسیناسیون با استفاده از واکسن آسترازنکا را آغاز کنند. بنا به اعلام منابع فرانسوی، نخست وزیر این کشور قرار است عصر امروز در جهت اعتمادسازی، واکسن آسترازنکا دریافت کند.

پیش از این شماری از کشور‌ها از جمله نروژ، ایسلند و دانمارک، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و آلمان استفاده از این واکسن انگلیسی را متوقف کرده بودند.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه در بررسی ایمنی واکسن کرونای «آسترازنکا» اعلام کرد: به نتیجه نهایی درباره واکسن آسترازنکا رسیدیم و این واکسن ایمن و موثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار